Arpad Szalay, acum în Canada, retroactiv Maestru al Sportului

Unul dintre piloţii cărora li s-a acordat retroactiv, după decenii de aşteptare, titlul de Maestru al Sportului, este şi timişoreanul Arpad Szalai, care, locuind de peste 3 decenii în Canada, a semnalat că este în viaţă, reparaţia morală realizată de către Federaţia Română de Automobilism Sportiv la finele anului trecut netrebuind să fie aşadar cu titlu post-mortem, după cum iniţiaseră federalii procedura. Szalai, campion naţional pe echipe în anii 1978, ´79 şi ´80 cu Uzinele Dacia Piteşti, este unul dintre numeroşii foşti sportivi de prestigiu de pe Bega a căror amintire s-a estompat în ultima vreme în conştiinţa arenei locale.

Arpad Szalai

Arpy Szalai a debutat în sportul auto în anul 1975, fiind mecanic auto la Dacia Service, condusă de directorul Waldemar Zawadzky, fost jucător în echipa de handbal în 11 a Politehnicii Timişoara, poreclit şi „Bub”.

Un grup de mecanici auto au format atunci echipa AS Motorul-Dacia Service Timişoara, membri fondatori fiind, printre alţii, Arpad Szalai, Andrei Vinţă, Ioan Beisser, Gabriel Roland, iar formaţia participînd doar la competiţii automobilistice locale.

În luna noiembrie a anului 1975, Arpad Szalai a participat în Campionatul Naţional de Raliuri la „Raliul României”, cu startul în Bucureşti şi sosirea la Baia Mare, unde a obţinut un neaşteptat loc secund la general, în echipaj cu Ioan Beisser. Acest excepţional rezultat l-a determinat să participe la întreg sezonul 1976, făcînd echipaj cu prietenul său Andrei Vinţă.

Cei doi au avut un sezon memorabil, terminînd pe locul II la general şi devenind vicecampioni naţionali, precum şi la clasa Dacia 1300, grupa II.

Văzînd aceste rezultate, conducerea echipei de uzină Dacia a hotărît transferarea lor în formaţia respectivă. În acea perioadă, mai exact în 1976, Timişoara cucerea titlul naţional la echipe, iar cei de la ITA Timiş au dorit să-şi întărească formaţia prin cooptarea echipajului Szalai – Vinţă, doar că Uzinele Dacia le-au luat-o înainte, racolîndu-i prin presiuni administrative.

Prin aducerea celor 2 în echipa uzinei, balanţa s-a înclinat hotărîtor în favoarea acesteia, care a devenit campioană naţională în dauna ITA Timiş.

Anul 1977 a adus echipajului Szalai – Vinţă locul I la general în „Raliul Avram Iancu” şi „Raliul Castanilor”, devenind vicecampion la clasa Dacia 1300 grupa II şi clasîndu-se pe 3 la general absolut. Szalai şi Vinţă s-au situat în acelaşi an pe locul 6 la general în „Raliul Dunării”, etapă de Campionat European.

Despărţirea lui Szalai de Vinţă a survenit un an mai apoi, în ´78, fiind nevoit să închege un echipaj cu Ionel Mălăuţ şi Constantin Zănescu, componenţi ai echipei de Uzină.

Cea mai bună performanţă a sa, cîştigarea titlului balcanic la clasa 1300 grupa II, în echipaj cu Ionel Mălăuţ, a fost atinsă în 1980. Dar în acelaşi an a imigrat în Canada, unde locuieşte şi la ora actuală, la Toronto.

Acest articol a fost publicat în Auto-Moto și etichetat cu , , , , , , , , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


+ 7 = zece

 


Ultimele articole din categoria Auto-Moto: