Dan Gîrtofan, lider la finele zilei de vineri în Raliul Aradului KIA

Raliul Aradului KIA a programat în după-amiaza zilei de vineri primele patru probe speciale: două treceri pe Frumușeni, una pe Șiștarovăț și unicul interludiu pe asfalt – superspeciala din centrul municipiului Arad. Competiția în sine a demarat după prânz, continuând seara în orașul de pe Mureș pe 2,21 kilometri, de la ora 20:07.

Astăzi vor fi celelalte probe ale concursului iar la ora 18:15 sosirea festivă, sâmbăta fiind rezervată celor cinci probe speciale, iar seara pentru premiere, cu începere de la ora 21, pe podiumul din fața Primăriei Arad.

(Imagini oferite de BBlue Media) Campionul național absolut din 2015 și 2016, Simone Tempestini, venea din postura de favorit, întărită de succesele de la Arad din ultimele două ediții. Pilotul Napoca Rally Academy a stabilit reperul la shakedown, însă PS1 l-a scos din joc în urma unui contact cu un obstacol.

Astfel, miza a crescut pentru ceilalți protagoniști, care nu contestaseră la conferința de presă statutul de favorit al lui Tempestini. În lupta pentru victorie s-au angrenat cinci echipaje. Raliul Aradului KIA (2-3 iunie 2017) a început cu sesiunea de shakedown de la Chesinț, unde campionul național Simone Tempestini a stabilit cel mai rapid timp la cea de-a doua parcurgere (2:00.1). Al doilea s-a clasat Dan Gîrtofan, urmat de Avcioglu Orhan și de Valentin Porcișteanu.

Adrian Răspopa a reușit reperul la două roți motrice (2:13.2), iar Norbert Maior este primul dintre concurenții de la Cupa Dacia, cu 0,7s mai rapid ca primul Suzuki Swift, cel pilotat de Bogdan Vrabie.

Dan Gîrtofan și Tudor Mârza au fost cei mai rapizi pe cele două parcurgeri ale probei de la Frumușeni (PS1 și PS3), în timp ce Bogdan Marișca și Carmen Poenaru și-au adjudecat PS2. Între cei doi veterani ai campionatului erau 5 secunde înaintea superspecialei.

Pilotul Pro Rally Team Brașov și-a triplat însă acest avans după 2 kilometri de asfalt, însă victoria la superspecială i-a revenit lui Vali Porcișteanu, de care nimeni nu s-a putut apropia la mai puțin de 4 secunde. Argeșeanul a urcat astfel de pe 4 pe 2 la general, între el și Gîrtofan fiind 14,5 secunde la finele zilei.

Florin Tincescu și Sergiu-Sebastian Itu au semnat surpriza zilei, implicându-se în lupta pentru podium grație unor evoluții exemplare la bordul unui Evo IX de clasă 3. Doar 2,8 secunde îi despart de poziția a treia, ocupată de coechipierii Marișca/Poenaru.

Al cincilea echipaj care-și joacă șansele la un podium ERT este cel al musafirilor din Turcia – Avcioglu Ohran/ Korkmaz Burcin. În top 5 pe cele trei probe de macadam, aceștia acuză o întârziere de 40 de secunde față de lider. Din urmă vine Rareș Tomiță, tot mai confortabil la bordul Fiestei R5.

Adrian Răspopa este lider la două roți motrice, cu 15 secunde în fața lui Adrian Teslovan, Radu Necula e primul la Cupa Suzuki, iar Norbert Maior conduce plutonul din cupa Dacia după 4 speciale din 9.

La clasa 7 îl avem în frunte pe Cătălin Grigoriu, iar lupta de la clasa 11 se dă între Thomas Abraham și Jean Tatu.

Simone Tempestini revine sâmbătă pe macadamul de la Arad în cadrul SuperRally, tratând cele cinci speciale rămase ca pe un test cu modelul Citroen DS3 R5. Rezultatele după prima zi sunt disponibile aici.

 

Acest articol a fost publicat în Auto-Moto și etichetat cu , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


trei − 2 =

 


Ultimele articole din categoria Auto-Moto: