Despre F1 Spa 2018 și cel mai scump automobil adjudecat la o licitație

24auto.ro a consemnat în ultimele zile printre altele pe seama Marelui Premiu al Belgiei, sub titlul ”F1, Spa 2018: Povestea Cenușăresei în varianta modernă”, dar și despre ”Cel mai scump automobil adjudecat la o licitație: Ferrari 250 GTO, pentru 41 milioane de euro!”

Iată articolele, începând cu cel din Formula 1…

Vacanta din acest an a fost foarte agitata in Formula 1, odata cu punerea in miscare a caruselului transferurilor, prin plecarea lui Daniel Ricciardo la Renault si anuntul lui Alonso ca se retrage (temporar?) din Formula 1. Pe langa mutarile confirmate, Pierre Gasly la Red Bull, Sainz la McLaren,  si speculatiile despre cine va ocupa locurile libere, lupta pentru salvarea echipei Force India de la faliment, a ocupat fanii F1 pe intreaga perioada fara curse, mentinand viu interesul pentru Marele Circ.

Asemanator cu povestea Cenusaresei, un print calare pe un cal alb, in persoana miliardarului canadian Lawrence Stroll, a aparut la momentul potrivit ca sa salveze echipa. Gurile rele zic ca scopul este de a oferi fiului material de concurs mai performant decat o face in prezent Williams, dar grupul de investitori adunat de Stroll pentru aceasta tranzactie munceste din rasputeri sa convinga audienta ca achizitia a fost facuta pe criterii economice.

Preocupat cu lupta pentru pole position, mai precis cel de al 78-lea din 221 participari, castigat superb in fata lui Sebastian Vettel pe o pista uda pe alocuri, Lewis Hamilton si-a gasit timpul necesar ca sa critice actuala stare din Formula 1, in care talentul are o sansa secundara in fata banilor. Aluzia, deloc voalata, este la faptul ca Esteban Ocon, care a reusit un miraculous loc 3 in calificari, va fi dat la o parte pentru a-i face loc lui Lance Stroll in echipa rebotezata Racing Point Force India, care a pornit la drum cu zero puncte.

Cursa a demarat cu un incident major la start, cand Alonso , lovit din spate de Hulkenberg, “a sarit” peste Leclerc, lasand urme de cauciuc pe structura “halo” de protectie a pilotului, atat de cotroversata la introducerea obligatorie din acest an. Pe langa cei doi si Hulkenberg a parasit cursa dupa acest incident.

Intr-o atingere mai usoara, Raikkonen a facut pana dupa ce a fost atins de Ricciardo, ambii abandonand mai tarziu, Raikkonen in turul 9, Ricciardo in turul 31, dupa o cursa anosta in coada plutonului. Si Bottas se alege cu o avarie la start, care l-a trecut pe ultima pozitie, dupa reparatiile de la boxe.

Primele 4 ture din 44 s-a mers dupa safety car, dar inainte de semnalizarea regulamentara, Vettel a reusit sa treaca de Hamilton si sa ramana in frunte pana la final.

Cele doua depasiri executate impecabil de Verstappen, in turul 7 de Ocon si in turul 10 de Perez, i-au ridicat in picioare cei peste 60.000 de fani olandezi veniti sa-l sustina pe Max.

Asa cum se lamenta Alonso in legatura cu decizia de a parasi Formula 1, din acest moment rezultatul final era previzibil, excluzand defectiuni tehnice sau greseli majore. Nu a fost nici una, nici alta, asa ca pe la mijlocul cursei tot ce era mai interesant de aratat in direct a fost “batalia” petru locul 10 (ultimul punct acordat), intre Ericson si Hartley.

Admirabila prestatia lui Bottas, care de pe ultima pozitie si-a croit drum pana pe locul 4, cu patru tururi inainte de final, aducand puncte valoroase pentru Mercedes in clasamentul pe echipe si stabilind cel mai rapid tur al cursei, cu 1’46″286.

Dar adevarata poveste de retinut din editia 2018 de la Spa, este clasarea pe locul 5 si 6 a pilotilor unei echipe care cu cateva saptamani in urma era sortita falimentului, cu toate implicatiile nefaste, legate de pierderea locurilor de munca, a experientei acumulate, a sperantelor lui Ocon si Perez la un loc in viitor, cel mai probabil alaturi de Lance Stroll. Cele 18 puncte acumulate astazi de noua echipa Racing Point Force India, ii plaseaza doar dupa Mercedes si Ferrari pentru etapa de la Spa.

Cine nu crede in povestile copilariei… sa se mai gandeasca!

Următoarea cursă este programată pe 2 septembrie, la Monza, în Italia.

*

Dar iată și o consemnare despre ”Cel mai scump automobil adjudecat la o licitație: Ferrari 250 GTO, pentru 41 milioane de euro!”

Recordul pentru un automobil adjudecat la o licitatie a cazut, dupa cinci ani: un Ferrari 250 GTO din 1962 a fost adjudecat pentru 48 milioane de dolari, echivalentul a 41 milioane de euro. Vechiul record a fost stabilit tot de un Ferrari 250 GTO, care s-a vandut in 2013 pentru 38 milioane de dolari (32,8 milioane de euro).

Noul record a fost stabilit zilele trecute, la o licitatie RM Sotheby’s, desfasurata la Monterey.

Ferrari 250 GTO este una dintre rarele versiuni care au beneficiat de retusurile celebrului carosier si designer Scaglietti.

Pretul este justificat de istoria exemplarului in cauza, care are sasiul cu numarul 3413 GT. Este vorba de al treilea exemplar dintr-o serie de 36, produsa de Ferrari. Utilizat initial ca masina de teste, acest exemplar a fost pilotat mai apoi de campionul mondial de Formula 1 Phil Hill. Americanul s-a impus, la volanul acestei masini, in celebra cursa Targa Florio din 1962. A fost debutul unui palmares impresionant pentru 250 GTO, care avea sa castige in acelasi an campionatul italian GT, pentru ca mai apoi sa se impuna in alte doua randuri, la Targa Florio (1963 si 1964).

De asemenea, hotarator la stabilirea recordului de adjudecare a fost si faptul ca masina are sasiul, motorul si cutia de viteze originale. Din 2000, s-a aflat in proprietatea lui Greg Whitten, unul dintre vechii ingineri de la Microsoft si un pasionat colectionar de automobile Ferrari.

 

Acest articol a fost publicat în Auto-Moto și etichetat cu , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


cinci + 6 =

 


Ultimele articole din categoria Auto-Moto: