EXCLUSIV. Dispărut din calendarul Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop 2014, „Raliul Timişului” nu s-a mai relansat ca „Raliul Regelui”, Federaţia Română de Automobilism Sportiv renunţând, inertă, la „Cupa României”

Iată cum o temerară şi ingenioasă iniţiativă locală de relansare a „Timiş Rally”, şters de federaţie din calendarul pe 2014 al Naţionalului în urma unei modificări a regulamentului de punctare a etapelor, sub denumirea de „Raliul Regelui”, pe un alt spectaculos traseu, dar cu superspeciala tot în Timişoara, a rămas momentan la stadiul de proiect datorită recentei decizii a Federaţiei Române de Automobilism Sportiv de a nu mai pune pe roate „Cupa României”. Timişul aşadar tras pe dreapta după 2 ani de raliu în aprilie, cea mai apropiată etapă rămânând astfel Raliul Aradului Atrium Mall, din Trofeul European de Raliuri, pe 8-10 mai, pe malurile Mureşului…

Corneliu Ţiţ, mâna dreaptă a lui Mihai Leu în organizarea "Timiş Rally" în 2012 şi 2013

 

În cursul lunii decembrie, 2013, Federaţia Română de Automobilism Sportiv emitea o hotărâre, numărul 5/2013, prin care preconiza organizarea unei competiţii paralele Campionatului Naţional Dunlop de Raliuri, şi anume Cupa României, având ca etape Raliul Botoşaniului şi Raliul Clujului, precum şi Raliul Bucovinei, toate de asfalt.

Văzând această hotărâre, organizatori timişoreni au trimis pe adresa F.R.A.S. o scrisoare de intenţie prin care solicitau ca Raliul Timişului, sub denumirea Raliul Regelui, să fie cuprins în calendarul Cupei României, şi au comunicat totodată sponsorului principal că au întreprins acest demers către forul de specialitate. Era o şansă ca Timişul să-şi conserve sub altă formă locul pe hartă recâştigat în 2012.

FRAS urma mai apoi să aprobe, sau nu, organizarea „Cupei României”, inclusiv propunerea bănăţeană ca „Raliul Timişului” să fie inclus în programul „Cupei”. Însă federaţia nu a dat ulterior nici un răspuns cu privire la organizarea competiţiei paralele, în ciuda interpelărilor constante pornite dinspre Timişoara în perioada lunilor februarie şi martie.

În consecinţă, întrucât nu a intrat în posesia calendarului „Cupei României”, sponsorul principal a comunicat organizatorilor timişeni că starea de fapt îl determină să nu finanţeze o competiţie automobilistică a cărei dată de desfăşurare nu era stabilită.

În aceste condiţii, organizatorii bănăţeni au comunicat pe 31 martie federaţiei de specialitate că, din lipsă de fonduri, nu mai solicită includerea „Raliului Regelui” în calendarul pe 2014 al Cupei României.

Iar în data de 15 aprilie FRAS a emis o nouă hotărâre, numărul 3/2014, prin care a anunţat că întrecerea „Cupei României” nu se va mai disputa, după ce timp de 3 luni de zile a tot amânat întocmirea unui regulament al potenţialei noi competiţii precum şi calendarul. „Din cauza faptului că FRAS n-a luat timp de 3 luni de zile nici o hotărâre privind Cupa României, noi, organizatorii, am fost puşi în ingrata situaţie de a nu putea nici măcar anunţa data de desfăşurare a competiţiei Casei Regale şi sponsorului nostru”, a explicat Cornel Ţiţ, promotorul „Raliului Regelui”, care semnează în Sporttim editorialul CAI PUTERE, http://sporttim.ro/author/cornel-tit.

Dând puţin timpul înapoi şi rememorând circumstanţele în care s-au derulat aceste ultime demersuri fără finalitate, e de notat că în cursul anilor 2012 şi 2013 „Timiş Rally” a fost organizat graţie grupării AMC Hunedoara, condusă de Mihai Leu, campion mondial de box şi campion absolut de raliuri al României.

Mihai Leu îi comunica însă în septembrie 2013 lui Cornel Ţiţ, preşedinte onorific al „Raliului Timişului”, că nu va mai organiza respectiva competiţie şi în 2014, dat fiind slaba colaborare avută cu autorităţile locale.

Începând cu anul trecut, FRAS a introdus acordarea de puncte organizatorilor de raliuri, urmând ca la finele anului să se întocmească o ierarhie. Punctajul minim stabilit era de 2.470 de puncte iar raliurile care nu atingeau jumătate plus unu din punctaj dispăreau din calendarul sezonului următor. „Timiş Rally” a obţinut 2.770 de puncte, ceea ce îi asigura rămânerea în calendarul CNR Dunlop pe 2014.

Iar un grup de organizatori timişoreni a hotărât să-l sprijine pe Cornel Ţiţ în punerea pe roate a unui îndrăzneţ proiect pe care fostul campion naţional de raliuri, Maestru al Sportului, l-a conceput şi întocmit, şi anume organizarea „Raliului Regelui”, cu startul festiv în localitatea Săvârşin, din judeţul Arad, chiar de ziua de naştere a Majestăţii Sale Regele Mihai I, 26 octombrie. Raliul urma să aibă o probă specială în premieră, Slatina Mureş, de 12,5 kilometri, pe drumul judeţean asfaltat 707 Juliţa – Gurahonţ, cu multe viraje în ac de păr.

Francois Delecour și Dominique Savignoni câştigau Timiș Rally în aprilie 2013. Aprilie 2014, fără etapă bănăţeană în Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop

 

La finele lunii octombrie 2013, organizatorii timişoreni aveau deja toate avizele pentru organizarea acestui raliu, din partea Casei Regale. Mai apoi însă, la finele lunii noiembrie, în 2013, FRAS hotăra să modifice regulamentul de acordare a punctelor, decizând renunţarea la „Timiş Rally” din calendarul pe 2014, pe motiv că se clasa pe ultimul loc în ierarhia raliurilor de anul trecut.

Iată, pentru conformitate, şi scrisorile de solicitare respectiv de intenţie remise anul trecut de organizatori pe adresa federaţiei de specialitate şi a Casei Regale:

„Având în vedere faptul că organizatorul Raliului Timişului în 2012 şi 2013, clubul AMC Hunedoara, prin domnul Mihai Leu, preşedinte, ne-a anunţat că în anul 2014 nu va mai colabora cu noi, am decis să formăm un colectiv (alcătuit din timişoreni şi arădeni) care să organizeze Raliul Timiş 2014 în ideea de a nu pierde încă o dată organizarea acestei competiţii de către oraşul nostru, ca în anul 2009.

Încă din luna iunie a.c. am demarat acţiunea de depistare a unor trasee de raliu, având în vedere şi criticile recepţionate, cum că am organizat acest raliu doar pe vechiul traseu tradiţional şi că ar fi cazul să venim cu ceva nou. Astfel, am descoperit în judeţul Arad un traseu excepţional, recent asfaltat, pentru o probă specială de raliu. Este vorba despre D.J. 707C, care leagă Juliţa, DN7, de Gurahonţ, şi care traversează de la sud la nord Munţii Zarandului. Distanţa este de 40 kilometri dar pe noi ne interesează doar o porţiune de 12,5 km, şi care ar urma să fie parcursă dus şi întors. Traseul, recent modernizat, dispune de circa 15 ace de păr, toate dotate cu parapeţi metalici. Drumul judeţean este foarte uşor de închis, deoarece în ziua în care l-am filmat, 24 VIII a.c., am întâlnit doar 3 maşini la dus şi tot atâtea la întoarcere. Am luat legătura cu Direcţia Judeţeană de drumuri Arad şi am primit asigurări că vom primi avize favorabile în cazul în care dorim să organizăm raliul. Drumul judeţean 707 se află la doar 50 de kilometri de localitatea Făget, din judeţul Timiş.

Trecând prin localitatea Săvârşin, unde Casa Regală dispune de un domeniu, ne-a venit ideea organizării Raliului Regelui. În acest scop am întocmit o scrisoare de intenţie, prin care am solicitat aviz favorabil, ca Raliul Timişului 2014 să se desfăşoare sub egida Casei Regale (anexăm scrisoarea de intenţie). Între timp am aflat cum că Timişoara nu a mai fost cuprinsă în calendarul pe 2014.

În ziua de 17 decembrie am aflat că am primit aviz favorabil din partea Casei Regale. Peste încă două zile am aflat că FRAS intenţionează a organiza competiţia solicitată, Cupa României, etapa pe asfalt. Prin prezenta vă rugăm a aproba includerea Raliului Regelui 2014 în acest calendar. Documentaţia noastră prin care am solicitat cuprinderea în calendarul 2014 al FRAS (trimisă prin poştă în ziua de 24 octombrie a.c.) rămâne valabilă şi în acest caz.

Se poate observa că în planul orar depus ca anexă la documentaţia noastră am cuprins în localitatea Săvârşin o regrupare de 15 minute, tocmai în ideea ca în cazul unui aviz favorabil al Casei Regale să putem organiza un start festiv, care să poată fi dat chiar de Majestatea Sa Regele Mihai al României.

Aş dori să mai adaug că un Raliu al Regelui, cu startul festiv la Săvârşin, ar ridica mult prestigiul acestei noi competiţii automobilistice organizată sub eegida FRAS.

Cu deosebită stimă” (semnat Corneliu Ţiţ)

„Către Alteţa Sa Regală, Regele Mihai I al României,

Subsemnatul Corneliu Ţiţ, Maestru al Sportului la automobilism, membru în Comisia Centrală a Arbitrilor din cadrul Federaţiei Române de Automobilism Sportiv, în calitate de preşedinte onorific al comitetului de organizare a Timiş Rally, etapă a cărei documentaţie a fost depusă spre validare pentru includerea în Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop 2014, formulez prezenta:

SCRISOARE DE INTENŢIE

Prin care vă solicit ca în cazul în care etapa Timiş Rally va fi inclusă de către Federaţia Română de Automobilism Sportiv în calendarul 2014, aceasta să se desfăşoare sub Înaltul Patronaj al Casei Regale.

Motivul principal pentru care solicităm aceasta se datorează faptului că Majestatea Sa Regele Mihai I al României a fost încă din copilărie un mare iubitor al automobilismului. Un alt motiv ar fi acela că traseul raliului, conform planului orar propus, trece de două ori prin faţa Domeniilor Regale din Săvârşin.

Iată ce ar însemna ca Timiş Rally 2014 să se desfăşoare sub Înaltul Patronaj al Casei Regale:

  1. 1.       Denumirea de Timiş Rally 2014 ar fi schimbată în „Raliul Regelui 2014”
  2. 2.       În prima zi de raliu (la acest moment nu se cunoaşte exact data), într-o zi de vineri, orele 15:34, prima maşină de concurs, pilotată de campionul naţional absolut de raliuri pe anii 2012 şi 2013, în persoana francezului Francois Delecour (vice-campion mondial de raliuri în anul 1994), va opri în faţa Domeniilor Regale din Săvârşin şi va staţiona 15 minute, urmând ca, din minut în minut, să sosească şi celelalte circa 50 de maşini de concurs. Solicităm în acest sens ca un reprezentant al Casei Regale (poate chiar Majestatea Sa Regele Mihai I al României) să dea startul festiv francezului Francois Delecour, la ora 15:49.
  3. 3.       Proba Superspeciala Timişoara , care va avea loc sâmbătă, în cea de-a doua zi de concurs, între orele 16:38 – 18:00, să poarte denumirea de „SUPERSPECIALA REGELUI MIHAI”, deoarece se desfăşoară în spatele Catedralei Mitropolitane, care la 1946 a fost ctitorită de Majestatea Sa (la această grandioasă ceremonie am asistat personal, împreună cu tatăl meu, eu având vârsta de 12 ani).
  4. 4.       Prezenţa unui reprezentant al Casei Regale în ziua de sâmbătă, ora 18:30, la Festivitatea de Premiere.
  5. 5.       Prezenţa unui reprezentant al Casei Regale în ziua de sâmbătă, ora 19,30, la conferinţa de presă cu câştigătorii.

 

În speranţa că vom primi aviz favorabil la cele solicitate, în numele Comitetului de organizare, vă mulţumim pentru atenţia acordată şi transmitem pe această cale, astăzi, 25 octombrie 2013, data întocmirii prezentei scrisori, un călduros LA MULŢI ANI! Majestăţii Sale Regele Mihai I al României, cu ocazia împlinirii venerabilei vârste de 92 de ani. Cu respect” (semnat Ec. Corneliu Ţiţ – preşedinte onorific; Ing. Cornel Patrichi – director organizatoric).

 

 

Distribuie
Acest articol a fost publicat în Auto-Moto și etichetat cu , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


opt × = 8

 


Ultimele articole din categoria Auto-Moto: