Multe noutăți în cel de-al șaselea sezon din istoria Formulei E

Sezonul 2019-2020 al Formulei E a debutat la Dariya, în Arabia Saudită. Campionatul monoposturilor electrice a ajuns la cel de-al șaselea sezon din istoria sa și a pornit la drum cu noi constructori în distribuție, noi circuite în calendar și un regulament nou.

Acest sezon este marcat de sosirea lui Mercedes și Porsche în Formula E. Mărcile germane se alătura constructorilor prezenți deja în această serie: Audi, Nissan, BMW, Mahindra, Jaguar, Venturi si NIO. Mercedes se bazeaza pe echipa HWA, prezenta deja din sezonul trecut. Constructorul german ii are ca piloti pe Stoffel Vandoorne si Nyck de Vries. Porsche a creat o noua structura, pentru a-i alinia pe Neel Jani si André Lotterer.

Lotterer a parasit DS Techeetah, echipa campioana en titre, cea cu care Jean-Eric Vergne a castigat titlurile in ultimele doua sezoane. Francezul va avea un nou coechipier, pe Antonio Felix da Costa. Schimbari au avut loc si la BMW i Andretti, Jaguar, Dragon si NIO. Audi Abt, Virgin-Audi, Nissan e.dams, Mahindra si Venturi-Mercedes pastreaza aceleasi duo-uri.

Calendarul 2019-2020 al Formulei E prevede 14 E-Prix-uri, cu unul in plus fata de editia precedenta. Sezonul a debutat cu doua curse la Dariya (castigate de Sam Bird si Alex Sims) si se va termina cu doua runde programate pe strazile Londrei, pe un circuit nou. Celelalte escale vor avea cate o cursa.

Dupa revolutia din sezonul anterior, cu lansarea lui Gen2, noul monopost permite pilotilor sa dispute cursa in integralitatea ei, fara sa mai fie nevoiti sa schimbe masina la jumatatea intrecerii. Regulamentul a evoluat putin, insa au fost facute cateva ajustari.

Baremul de punctaj a evoluat. A ramas identic celui din Formula 1, cu un punct bonus pentru cel mai rapid tur, daca pilotul este in top 10 la finish. Formula E are si specificitatile sale, cu trei puncte pentru poleman si un sistem aparte, la calificari.

Modul atac, lansat in sezonul trecut, a evoluat lejer. In cursa, fiecare pilot trebuie sa treaca de doua ori peste o zona special marcata de pe circuit, ceea ce activeaza un surplus de putere pentru patru minute. Activarea modului atac amelioreaza performantele monopostului, dar trecerea prin zona speciala, aleasa in general in afara trasei ideale, determina pierderea de timp pretios. Pilotii nu mai pot activa modul atac in timpul interventiei unei masini de securitate sau sub incidenta steagului galben.

O alta schimbare este facuta in caz de safety car sau de steag galben pe tot circuitul. La fiecare minut de neutralizare a cursei, pilotul va pierde 1 kWh din cota sa de utilizare a bateriei. Pana acum, intreruperile permiteau pilotilor sa economiseasca energie si, in consecinta, aveau de gestionat putine lucruri, ceea ce afecta spectacolul. Daca o cursa este oprita cu drapel rosu, cronometrul va fi oprit in timpul intreruperii. O cursa dureaza 45 de minute plus un tur.

La final, dar nu în ultimul rând, tot conform https://24auto.ro/, iată și o veste de ultimă oră, deosebit de importantă: Formula E va avea statut de campionat mondial FIA, începând cu sezonul 2020-21.

Distribuie
Acest articol a fost publicat în Auto-Moto și etichetat cu , , , , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


5 − = trei

 


Ultimele articole din categoria Auto-Moto: