Sebastian Barbu se impune în Raliul Bucovinei, iar Bogdan Marișca este noul campion pe asfalt

Sebastian Barbu a obținut, la Raliul Bucovinei, prima sa victorie stagională în campionatul intern de raliuri, în timp ce al doilea clasat, Bogdan Marișca, a devenit primul campion național în competiția dedicată exclusiv etapelor pe asfalt.

Revenit în calendar după o pauză de 34 de ani, Raliul Bucovinei a adus și răsturnări de situație. Pentru a deveni campion, Marișca (Ford Fiesta Rally2) avea nevoie de o clasare în top 4 la open, însă chiar și așa, acesta a fost lider după primele patru probe speciale, dintr-un total de 6. Pe PS5 Paltinul 2, Barbu (Skoda Fabia R5) s-a impus la 6,9 secunde față de pilotul clujean și a preluat conducerea, dublându-și avantajul în Power Stage, astfel că diferența totală dintre cei doi a fost de 12,2 secunde.

Pentru Barbu a fost a doua victorie din carieră, după cea obținută în 2019 acasă, la Sibiu, tot pe asfalt. În acest sezon, sibianul s-a clasat pe podiumul open la toate etapele la care a participat, astfel că și-a asigurat titlul de vicecampion, atât în topul absolut, cât și la asfalt. De fiecare dată, la start, Barbu l-a avut copilot pe Bogdan Iancu, același care îi este alături neîntrerupt din 2019.

În schimb, pentru Marișca, aflat la sezonul cu numărul 28 din cariera de pilot de raliuri, clasarea pe poziția secundă în Bucovina i-a asigurat un nou titlu în palmares. După ce a deveni campion absolut în 2005 și 2017, acesta s-a încununat „regele asfaltului” într-o competiție înființată în acest sezon de FRAS și unde au punctat toate cele șase etape de asfalt din calendarul complet. La final de campionat, Marișca are 192 de puncte, în timp ce principalul său contracandidat a strâns 185,2 puncte.

Victoriile în cele șase probe speciale din Bucovina au fost împărțite de Barbu și Marișca, fiecare fiind primul în trei dintre ele. Chiar dacă nu a avut victorii pe probe, Dan Gîrtofan (Skoda Fabia Rally2) a completat podiumul ultimei etapei, la 40,9 secunde de câștigător, și a bifat a cincea clasare în top 3 din 2021, cu mențiunea că la Raliul Zăpezii din Covasna a reușit să se și impună.

La prima sa participare la raliuri pe un model R5, Andrei Gîrtofan (Skoda Fabia) a fost pe locul 4 la open în Bucovina, iar pe PS1 și pe PS4 chiar a încheiat în top 3 cei mai buni timpi. Un rezultat excelent a fost obținut și de Jean Tatu senior (Skoda Fabia R5). Un veteran în raliuri, acesta a fost pentru prima oară la start pe un R5 și a încheiat pe 5 la general, în timp ce pe 6 s-a clasat Bogdan Cuzma (Skoda Fabia R5), care și-a asigurat locul 3 final în campionatul de asfalt.

Pe 7 îl regăsim pe Jean Tatu jr, care a avut o evoluție excelentă în Bucovina, avându-l copilot pe experimentatul Gabriel Lazăr. După locul 12 la general în Raliul Clujului la bordul unui Peugeot 208 Rally4, tânărul pilot sibian a impresionat și în Bucovina, câștigând clar atât la Juniori, cât și la 2 Roți Motrice și Clasa RC4.

Top 10 la general a fost completat de Marcel Cioltan (Subaru Impreza WRX), Paul Ciubotariu (Subaru Impreza) și Cristian Șugar (Peugeot 208 R2).

Raliul Bucovinei a decis și titlul la Debutanți, acolo unde victoria finală i-a revenit lui Ciprian Lupu, pe un Citroen C2.

Sursa: FRAS
Credit foto: FRAS / Bogdan Barabas

Acest articol a fost publicat în Auto-Moto și etichetat cu , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


× patru = 12

 


Ultimele articole din categoria Auto-Moto: