Stoyan Radev, observator FIA, îi însuflețește după ”Raliul Aradului”: la anul, ”etapă de Campionat European”

Dacă piloții timișoreni n-au fost în apele lor la ”Raliul Aradului”, desfășurat în week-end, în schimb iubitorii timișoreni de raliu s-ar putea arăta mai interesați de derularea evenimentelor din următoarele luni în ceea ce privește soarta pe 2014 a competiției de pe Mureș, o eventuală introducere a concursului din județul vecin în calendarul ERC viitor putând echivala cu șansa de a asista pe viu la o întrecere de alt calibru, având însă un impact indirect și asupra ”Timiș Rally”, revitalizat în ultimii 2 ani. Dar iată despre ce este vorba…

Mihai Leu, promotor de evenimente de acest gen care a reintrodus în 2012 Raliul Timișului în calendarul național, și care organizează în parteneriat cu Bela Stoica, din Brașov, și competiția ”Raliul Aradului”, a hotărât anul trecut să înainteze o cerere către Federation Internationale de l´Automobile pentru ca întrecerea din județul vecin să fie luată în considerare ca o potențială etapă în calendarul European Rally Chmapionships, aspect despre care pomenea și cu ocazia ”Timis Rally”.

Mihai Leu (dreapta), campion mondial de box, actualmente promotor și organizator al ”Raliului Timișului” dar și al Aradului, aici la ora prezentării competiției timișene din aprilie 2013, în sala de consiliu a Primăriei Timișoara

 

Desigur, România se regăsește și în acest an în calendarul raliurilor ERC cu Sibiu Rally, a șaptea etapă a circuitului european, ce a avut loc în 25-27 iulie, însă flexibilitatea în privința reperelor competiției poate conferi șansa introducerii unei noi etape, înlocuind o alta, ceea ce n-ar mai fi exclus după buna organizare pusă la punct în week-end, la Arad.

Inițial, Mihai Leu și Sorin Itu, din Sibiu, au conlucrat la organizarea primelor două ediții ale Raliului Aradului, dar fiecare a luat-o mai apoi pe drumul său, Leu în această parte de țară iar Itu în Sibiul natal, iscându-se o competiție în sine, care ar putea avea ca finalitate o primenire a calendarului competițional ERC în ceea ce privește traseele carpatine.

Punct ochit pentru Arad, Stoyan Radev, observatorul FIA delegat în week-end la ”Raliul Aradului”, și care a monitorizat fiecare aspect organizatoric întru întocmirea unui raport către FIA, s-a declarat la final foarte mulțumit de ceea ce a constatat, bulgarul făcând referiri măgulitoare și la superlativ în privința calității evenimentului, ba chiar mergând până acolo încât să compare că ”nici la Monte Carlo n-am văzut o asemenea organizare”.

Iar aserțiunea unui observator FIA cântărește în ochii comisiei internaționale care analizează rapoartele raliurilor ce bat la ușa ERC, așa încât Aradul poate fi însuflețit de o schimbare majoră în 2014. Cert este că bulgarul Radev și-a luat rămas bun aseară de la Bela Stoica și cu cuvintele ”pregătește-te, căci la anul Aradul va fi etapă în Campionatul European”, ceea ce ar putea să se adeverească, eventual în detrimentul celeilalte etape a competiției pe tărâm românesc, ”Sibiu Rally”, care la ediția sa de luna trecută a avut un scurtcircuit organizatoric pe o tradițională probă-cheie, speciala Șantei, de macadam și în coborâre, excelentă pentru vizibilitatea publicului spectator, ce se parcurge de 3 ori, cu o probă anulată datorită deteriorării parcursului.

Deficiența unora, potențialul avantaj al altora. Rămâne de văzut însă și cum va influența eventuala ascensiune a Raliului Aradului competiția din Timiș, etapă de Campionat Național derulată în luna aprilie tot cu Mihai Leu ca promotor. Care nu s-a arătat în primăvară prea încântat de unele asperități în conlucrarea la organizarea ”Timiș Rally” cu partenerii administrativi locali, ceea ce i-ar putea canaliza eforturile în special sau poate chiar exclusiv spre mai marea oportunitate ivită prin bună organizare și cointeresare la Arad. Iar un pas înainte al Aradului ar putea eventual eclipsa, indirect, creșterea Raliului Timișului. Mihai Leu a amintit după ediția Raliului Timișului din 2012 și înaintea celei din 2013, dar nu și în urma sa, de eventualitatea unei etape comune Arad – Timișoara în calendarul ERC, dar prin prisma desfășurării celor două raliuri la ediția lor din acest an se pare că arădenii și-au câștigat toate tresele pentru a-și putea apropia un asemenea eveniment pe cont propriu. Oricum, de urmărit…

* Pentru conformitate, calendarul ERC pe 2013 include, în ordine cronologică, Jannerrallye, în prima săptămână a anului, Rally Liepaja, Rally Islas Canarias, SATA Rallye Acores, Tour de Corse, Geko Ypres Rally, Sibiu Rally, Barum Czeh Rally Zlin (urmează vineri), Rally Poland, Croatia Rally, Rallye Sanremo și Rally du Valais.

* Francois Delecour a cîștigat ieri cea de-a șasea etapă a Campionatului Național de Raliuri Dunlop, ”Raliul Aradului Atrium Mall”, păstrându-și poziția de lider de la prima la ultima specială a intrecerii și fiind urmat de maghiarul David Botka, primul în ultima probă, superspeciala Atrium Mall 2. Cei 2 conduc și în ierarhia generală a competiției, Delecour totalizând 140 de puncte iar Botka având 94,80p.

 

 

Acest articol a fost publicat în Auto-Moto, Exclusiv și etichetat cu , , , , , , , , , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


sapte − 6 =

 


Ultimele articole din categoria Auto-Moto: