Verde pentru biciclete, lansare de proiect: ”Vrem piste!”

Iată punctele de reper evidențiate de Verde pentru biciclete cu ocazia lansării proiectului ”Vrem piste!”

În ultimele șapte luni voluntarii Verde pentru Biciclete au reușit să realizeze o evaluare a infrastructurii velo din Timișoara.

După realizarea unui barem de evaluare la baza căruia au stat mai mute standarde internaționale, adaptate la situația locală, voluntarii VpB au ieșit pe străzile orașului și au filmat pistele de bicicletă existente – reușind astfel să aibă o imagine de ansamblu asupra stării actuale a infrastructurii velo din Timișoara.

Rezultatul se află acum pe site-ul campaniei Verde pentru Biciclete – http://www.pedaleaza.ro/vrempiste unde oricine poate să vizioneze atât starea pistelor cât și punctajele obținute de acestea în urma evaluării obiective realizate.

”Simțeam marea nevoie să avem o privire de ansamblu asupra situației actuale a infrastructurii velo din Timișoara, o privire concretă care să reflecte obiectiv acest punct 0 de la care ne dorim să plecăm.

Atunci când Alin Ciobanu, un inginer constructor care se întâmplă să fie și un membru activ al comunității bicicliștilor din Timișoara, ne-a propus acest proiect de cartare a pistelor de biciclete am răspuns afirmativ și ne-am pus pe treabă.

Dacă la începutul anului, în cadrul Comisiei de Circulației din cadrul PMT, domnul Colojoară îmi spunea că nu are destui oameni să trimită pe teren să vadă unde sunt problemele legate de infrastructura velo, acum avem plăcerea să le facem cadou angajaților PMT un proiect care ar putea să-i scutească de o anevoioasă muncă de documentare și care ar putea scurta timpul de reacție când vine vorba de îmbunătățirea calității pistelor existente”, punctat Ana Munteanu, program manager VpB.

În urma studiului realizat concluziile sunt că deși Timișoara are 106 km de piste, pista medie a primit 50 de puncte din 100.

Atunci când vine vorba de: lățimea pistelor, conectivitatea acestora, mobilierul urban prost amplasat și lipsa marcajelor- conform evaluării făcute, situația actuală lasă mult loc pentru îmbunătățiri.

Semn clar că mai avem de lucrat la mentalitatea celor care administrează drumurile, astfel încât aceștia trebuie să înțeleagă că prioritatea pentru traficul alternativ este în acest moment o necesitate.

Dacă conectivitatea și lățimea pistelor sunt schimbări care nu se pot face peste noapte, când vine vorba de curățenie, marcaje sau mobilier urban – îmbunătățirea situației nu necesită un efort atât de mare din punct de vedere financiar sau de timp.

”Cu această ocazie cerem administrației locale să ne prezinte strategia pentru anul 2019 de îmbunătățire a situației infrastructurii velo existente.
Vrem să se înțeleagă clar că nu am realizat acest studiu pentru a critica demersurile făcute până acum, din contră ne mândrim cu faptul că Timișoara are o comunitate a bicicliștilor tot mai numeroasă și mai activă din punct de vedere civic.

Ne-am simțit datori să dăm o mână de ajutor angajaților Primăriei Municipiului Timișoara și ne oferim ca și în continuare să le stăm oricând la dispoziție, în mod voluntar, oferind expertiză în domeniu, din echipa noastră făcând parte atât ingineri constructori cât și arhitecți și consilieri pe sustenabilitate”, a spus Ana Munteanu, program manager VpB.

Vrem piste nu se încheie aici – pentru 2019 Verde pentru Biciclete și-a propus să repete studiul pentru a nota îmbunătățirile făcute, dar totodată urmează să lanseze și o aplicație de mobil unde bicicliștii timișoreni vor avea acces la datele legate de starea pistelor de biciclete din oraș,  dar unde vor avea ocazia și să transmită date legate de traseele lor zilnice – astfel administrația o să aibă la dispoziție un studiu complet vis a vis de nevoile reale de extindere a infrastructurii velo oraș.

Momentan, acest proiect a fost declarat eligibil în cadrul proiectului RO Smart, finanțat de Țara lui Andrei – iar timișorenii îl pot vota până pe data de 15 noiembrie, accesând site-ul http://www.taraluiandrei.ro/ro-smart

 

 

 

 

 

Acest articol a fost publicat în Ciclism, Sport de masă și etichetat cu , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


9 × doi =

 


Ultimele articole din categoria Ciclism: