”Vrem piste!” Verde pentru biciclete la început de 2019: documentații, reparații punctuale, trasee noi și completări

La sfârșitul anului 2018 echipa Verde pentru Biciclete anunța lansarea proiectului Vrem Piste! – un demers menit să marcheze o nouă încercare de a dialoga cu autoritățile locale, bazată pe date strânse din teren. (www.pedaleaza.ro/vrempiste)

Iată comunicatul celor de la Verde pentru biciclete…

Timp de 7 luni voluntarii VPB au lucrat la realizarea unui sistem de evaluare a infrastructurii velo din Timișoara. Bazat pe standarde internaționale, dar adaptat la situația locală, standardul VPB a fost folosit pentru evaluarea a peste 100 de kilometri din infrastructura velo de pe raza municipiului Timișoara.

”Aveam nevoie de un punct 0 de la care să pornim, aveam nevoie să cunoaștem situația actuală pentru ca astfel să ne formulăm cât mai articulat cererile și totodată să putem monitoriza, obiectiv, situația infrastructurii velo din Timișoara” a explicat Ana Munteanu, program manager VPB.

Reacția reprezentanților administrației locale nu a întârziat să apară; astfel, primarul Nicolae Robu a declarat atât în conferințe de presă cât și pe pagina de facebook a domniei sale că apreciază efortul depus de organizația noastră și totodată a ținut să precizeze că în anul 2019 infrastructura velo o să fie pe lista priorităților administrației pe care o conduce.

În decembrie 2018, în urma unei întâlniri de lucru care a avut loc în Primăria Municipiului Timișoara, între Nicolae Robu și o parte din echipa VPB, a fost demarat un prim dialog legat de acțiunile care ar putea ajuta la îmbunătățirea infrastructurii velo existente în Timișoara.

La momentul respectiv primarul a cerut o lista cu 10 obiective realizabile în perioada următoare.

După o consultare internă și o analiză atentă asupra modului în care s-a comunicat până acum cu PMT, echipa Verde pentru Biciclete a formulat o serie de cereri menite să stea la baza unei colaborări durabile cu administrația locală, scopul principal fiind acela de a avea rezultate vizibile care să confere un impact pozitiv pentru comunitatea locală atât pe termen scurt, dar și pe termen lung.

Astfel pe lângă o listă de reparații urgente, trasee noi și completări ale traseelor existente, Verde pentru Biciclete a solicitat și o serie de documente care pot ajuta considerabil la realizarea unor planificari eficiente ale lucrărilor din teren, ca de exemplu: Planul de investiții pentru anul 2019 (trasee, capete, dată de start, dată de finalizare, elemente incluse – marcaje, asfalt etc.), Planul de lucrări de reparații pentru anul 2019 (trasee, capete, dată de start, dată de finalizare, elemente incluse – marcaje, asfalt etc.), Proiectele care urmează să fie executate (trasee, planșe în PDF, detalii de execuție la borduri, intersecții etc., materiale folosite).  

Echipa VPB a redactat o primă listă cu propuneri de trasee noi și completări – nici în acest caz nu putem discuta de o listă completă. Considerăm necesar și eficient să cunoaștem planurile de investiții și reparații pe care PMT le are planificate pentru anul 2019 pentru a ne adapta la lucrările deja programate, dar totodată avem în vedere și o serie de trasee noi care trebuie realizate cu prioritate.

Trasee noi și completări
1
traseu nou
Calea Aradului – de la colțul cu Miresei până la Piața Consiliul Europei
Este un traseu major pe care lipsesc pistele.
2
Conectivitate
Piața Consiliul Europei
E un nor major în care ajung numeroase piste, dar conectivitatea este superficială (în special între S și N, dar și între E și V)
3
Conectivitate
Pe podul Mihai Viteazu (ambele părți & sensuri) nu exista pista deși aceasta se continua pe Blv Regele Ferdinand
E o problema de continuitate a pistei în zona centrala, zone care trebuie prioritizate pentru accesul bicicliștilor. De mult ori parchează și mașini direct pe pod. Dacă acestea au loc are loc și o prelungire a pistei!
4
Conectivitate
AEM – sensul giratoriu – completarea pistei pe porțiunea pe care aceasta lipsește
5
Traseu nou
Facultatea de Medicină
6
Traseu nou
Facultatea de Agronomie
7
Traseu nou
Calea Lipovei – Ion Ionescu de la Brad până la Constructorilor
trotuar lat de aprox. 3 m; necesită doar marcaje & indicatoare.

”Considerăm absolut necesar acest dialog deschis între administrația locală și comunitatea bicicliștilor. Dacă cei din PMT au nevoie de ”oamenii din teren” pentru a lua decizii sănătoase în birouri, timișorenii au nevoie de decidenți care să fie deschiși și să înțeleagă nevoile reale ale utilizatorilor de mijloace de transport alternativ. Îmi imaginez că noi toți tragem la aceeași căruță și ne dorim să avem un oraș unde traficul nu ne mai mănâncă atât de mult din timp, unde aerul are o o calitate mai bună și unde oamenii sunt sănătoși. Sper că tragem cu toții în direcția corectă”, a mai spus Ana Munteanu, program manager VPB.

Și, nu în ultimul rând, o listă cu documentația care ar ajuta experții din cadrul organizației noastre să formuleze recomandări punctuale, mai ales în cazul proiectelor noi, pentru a se evita pe viitor noi conflicte ca cel care a avut loc la inaugurarea pasajului Popa Șapcă. Iat-o…

Anual
Planul de investiții pentru anul 2019 (trasee, capete, dată de start, dată de finalizare, elemente incluse – marcaje, asfalt etc.)
2
Anual
Planul de lucrări de reparații pentru anul 2019 (trasee, capete, dată de start, dată de finalizare, elemente incluse – marcaje, asfalt etc.)
3
lunar
Proiectele care urmează să fie executate (trasee, planșe în PDF, detalii de execuție la borduri, intersecții etc., materiale folosite)
4
săptămânal
Comunicare în scris pentru lucrări neprevăzute (accidente, avarii etc.)
5
lunar
Discuții periodice cu membrii comunității ( după programul de lucru sau în weekend)
6
per proiect
Grigore Alexandrescu – Proiect (planșe, secțiuni etc)
7
per proiect
Bogdăneștilor – Proiect (planșe, secțiuni etc)
8
per proiect
Piața Consiliul Europei – Proiect (planșe, secțiuni etc)
9
per proiect
Trasee finale – Openville
10
per proiect
Pod Dragalina
11
per proiect
Pod Eroilor
Documentații

Acest articol a fost publicat în Ciclism și etichetat cu , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


− 5 = trei

 


Ultimele articole din categoria Ciclism: