Timiş Rally nu mai figurează în calendar, conform Autorally: „Proiectul FRAS 2014 are 8 raliuri”

Adrian Diaconescu, din Echipa Autorally, a semnat o foarte interesantă informare despre calendarul pe 2014 al competiţiilor naţionale de raliu sub egida F.R.A.S., punctând atât dispariţia Raliului Timişului din peisaj dar şi o discrepanţă notabilă în ceea ce priveşte punctarea Raliului Aradului, unicul rămas pe hartă din această parte de ţară.

Dar iată consemnarea din www.autorally.ro, care notează că Timiş Rally pare a rămâne momentan doar o amintire:

FRAS a facut public un calendar provizoriu pentru stagiunea 2014, care contine opt etape de raliu, Timis Rally parasind calendarul national, in timp ce datele de desfasurare ale competitiilor asteapta sa fie publicate, doar dupa publicarea calendarelor FIA insa, pentru a nu se suprapune etapelor din Campionatul European. Sistemul de punctaj ramane neschimbat, cumuland cele mai bune trei etape din prima jumatate si cele mai bune trei din jumatatea secunda a sezonului.

In 2014 de coeficient marit se va bucura o singura etapa, Raliul Brasovului, singura etapa de 1,2, conform proiectului publicat de fras.ro. Doar prima jumatate din Raliul Sibiului va conta pentru CNR Dunlop 2014, intrecerea urmand sa se dispute la finele lui Februarie si sa faca parte din nou din Campionatul European. Etapa sibiana se pare ca va fi alergata pe o suprafata mixta, cu o zi de asfalt/zapada si una de macadam/zapada, data prefigurata fiind 21-23 februarie, dupa unele zvonuri si sa includa probe speciale pe Transfagarasan. Surprinzator este ca intrecerea sibiana ocupa doar pozitia a treia intr-un clasament al punctajelor condus de Delta Rally, unde a fost probabil penalizata de probele accidentate, fapt care se regaseste si in raportul de observare al FIA.

Raliul Deltei reuseste o victorie surprinzatoare in acelasi clasament FRAS al punctajelor, insa conform regulamentului, poate urca doar o treapta valorica, de la coeficient 0,8 la 1. Astfel, Brasovul este cea mai valoroasa etapa pentru punctaj, mentinand coeficientul de 1,2, iar etapa brasoveana programata la finele lui martie se va putea bucura acum si de folosirea pneurilor cu tinte, care au fost interzise in 2013, in ciuda eforturilor organizatorului si a protestelor pilotilor.

La polul opus se situeaza Raliul Aradului, care este penalizat puternic, la subsolul jumatatii secunde a clasamentului, in care etapele sunt despartite de doar cateva puncte. Paradoxul este ca intrecerea aradeana este singura punctata de FRAS sub 3000 de puncte (conform punctajului CNR 2013), in timp ce in raportul FIA aceasta are un punctaj mult peste media etapelor din Europa, 996,5 puncte, in conditiile in care cele mai bune punctaje nu trec de 1200 de puncte. Cum poate Aradul sa fie vazut mai bine decat Turul Corsicii sau Islas Canarias prin ochii unui oficial al Federatiei Internationale si sa fie la subsolul clasamentului FRAS este greu de explicat.

Iata proiectul pentru calendarul 2014, publicat miercuri de fras.ro (in ordinea data de punctajul obtinut):
1. Raliul Deltei     1 – Macadam 
2. Raliul Braşovului 1,2 Asfalt 
3. Raliul Sibiului*  1 Macadam/zapada 
4. Raliul Iaşului    1 Macadam 
5. Raliul Bacăului   1 Macadam/Asfalt 
6. Raliul Clujului   1 Asfalt 
7. Raliul Harghita   1 Macadam 
8. Raliul Aradului   0,8 Macadam

Calendarul campionatului de viteza in coasta ramane neschimbat,cu aceleasi opt etape, insa debuteaza la Ranca:
1. Cupa Gorjului
2. MP al Orasului Brasov
3. Trofeul Teliu
4. Cupa Resita
5. Trofeul Sinaia
6. Trofeul Campulung Muscel
7. Trofeul Rasnov
8. Alba Motor Challenge

Gala Campionilor a fost reprogramata pentru ianuarie sau februarie, urmand ca organizarea acesteia sa fie externalizata si, totodata, evenimentul sa serveasca si pentru prezentarea etapelor si a echipelor sezonului 2014.

Distribuie
Acest articol a fost publicat în Auto-Moto, Timişene și etichetat cu , , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Comentariile nu sunt permise.


Ultimele articole din categoria Auto-Moto: