Delecour-Savignoni își păstrează șefia: locul 1 la Timiș Rally 2013

Francois Delecour și Dominique Savignoni, pe Peugeot 207 S2000, au confirmat statutul de favoriți ai Raliului Timișului 2013 și au conservat la finele celor 4 probe de astăzi din zona Lacului Surduc, plus a Superspecialei de 1,35 kilometri din Timișoara, locul 1 pe care și-l asigurau în cele 8 încercări de vineri, cîștigînd cu un avans de aproape 12 secunde etapa a doua a Campionatului Național de Raliuri – Dunlop, ”Timiș Rally 2013”.

Experimentații raliști străini își cimentau atît de sigur postura de lideri după ziua de vineri, în care își adjudecau 5 probe, încît astăzi, și în condițiile unei aderențe mai reduse mai ales pe porțiunile împădurite ale traseului, după o noapte cu ploaie necontenită în zona Lacului Surduc, le-a mai fost suficientă cîștigarea doar încă unei probe. Cu triumful din Timiș, Delecour este lider al ”Naționalului” demarat la Brașov, și care mai propune Raliul Deltei – Tulcea (12-13 mai), Raliul Clujului, în iunie, Raliul Sibiului (iulie), Raliul Aradului (august), Raliul Bacăului (septembrie), cu Raliul Iașiului respectiv al Harghitei în octombrie.

Deși Superspeciala din zona Podului Traian, cu un secol vechime peste apele Begăi, nu i-a avut cîtuși de aproape de podium pe ocupanții primelor 3 locuri la general, aceștia clasîndu-se în încercarea pe 1,35 kilometri pe locurile șase, în cazul lui Delecour și Savignoni, opt pentru Bogdan Marișca și Itu, respectiv chiar 24 în cazul lui Porcișteanu și Dobre, cele 3 echipaje își asiguraseră pozițiile deja din cursul probelor speciale disputate dimineață pe curbele din estul județului nostru.

Și totuși, Superspeciala a fost extrem de interesantă prin duelul direct pentru locul 4, între Porcișteanu și Gîrtofan, care au încheiat pe pozițiile a patra și a cincea atît acest al 15-lea ”hop” al competiției, la ”mustață” de o sutime, cît și la general, chiar la egalitate de timp (52:20,7), dar despărțiți de criterii de departajare. Ceea ce spune multe despre atractivitatea raliului trecut ieri și azi pe meleagurile noastre…

Învingători în Superspeciala de după-amiază, în spatele Catedralei, au fost maghiarii Gergo Szabo și Borbely, în 1:19, și care aveau să încheie întregul raliu pe locul 6, urmați în această ultimă probă de echipajele Savu-Giușcă și Keleti-Csomortani.

Cărțile erau însă deja făcute, pe 2 la final încheind Bogdan Marișca, pe Mitsubishi Lancer Evo IX, la 11.9 secunde în urma lui Delecour, iar Vali Porcișteanu (Mitsubishi Lancer Evo X R4) ocupînd ultima treaptă a podiumului, la 54,7 secunde în urma câștigătorilor ”Timiș Rally 2013”.

Marea necunoscută pînă la final a fost în jurul poziției a patra în ”Timiș Rally 2013”, Marco Tempestini-Pulpea tranșînd în favoarea lor cea mai strînsă luptă, în detrimentul lui Dan Gîrtofan și Adrian Berghea. De fapt, Tempestini l-a depășit cu o zecime de secundă pe Gîrtofan în Superspeciala din Timișoara, exact avansul pe care brașoveanul îl avea înaintea abordării celor 1,35 kilometri, cei 2 încheind la egalitate absolută, dar cu cîștig de cauză pentru primul grație victoriei din prima probă a întrecerii, iar regulamentul stipulînd că pilotul care este mai rapid în prima specială a întrecerii are cîștig de cauză în cazul unei egalități.

Francois Delecour - Dominique Savignoni, locul 1 în Timiș Rally 2013, 12-13 aprilie 2013. Aici pe Superspeciala Timișoara, de la Podul Traian, sîmbătă ora 15:51

Înainte de a nota ”generalul”, să punctăm și podiumurile celor 4 probe speciale de astăzi, cu mențiunea că numărul abandonurilor la acest raliu s-a ridicat la șase.

La Surduc, în Proba Specială 10, pe cei 5,74 kilometri, maghiarii Szabo și Borbely, pe Mitsubishi Lancer Evo X, s-au impus în 2:57,4, Marișca, Delecour și Porcișteanu fiind despărțiți pe 2-4 de cîte o sutime de secundă, începînd de la 3:00,02.

Ulterior, pe cei 14,48 km de la Hăuzești, în PS11, Delecour-Savignoni au ieșit primii în 7:41,9, urmați de Marișca-Itu și Porcișteanu-Dobre,

Înapoi la Surduc, pentru PS13, încercarea a fost a lui Porcișteanu și Dobre, în 2:57,2, urmați de Tempestini respectiv Gîrtofan, pentru ca ultima în zonă, PS14, de la ora 13:23, înapoi la Hăuzești, să le ofere cîștig de cauză lui Marișca și Itu, urmați de Delecour și Gîrtofan..

Clasament final Timiș Rally 2013, 12-13 aprilie:

1. F.Delecour – D.Savignoni
1 Peugeot 207 S2000
2 00:51:20.2
2. B.Marisca – S.Itu
6 Mitsubishi Lancer Evo IX
3 00:51:32.1
3. V.Porcisteanu – D.Dobre
2 Mitsubishi Lancer Evo X R4
2 00:52:14.9
4. M.Tempestini – D.Pulpea
33 Skoda Fabia S2000
2 00:52:20.7
5. D.Girtofan – A.Berghea
3 Skoda Fabia S2000
2 00:52:20.7
6. G.Szabo – K.Borbely 
5 Mitsubishi Lancer Evo X
2 00:52:36.8
0:30
7. G.Grigorescu – T.Marza
13 Subaru Impreza N14
3 00:52:55.8
8. E.Keleti – B.Csomortani
99 Mitsubishi Lancer Evo X
3 00:54:04.0
9. A.Filip – B.Iancu
9 Renault Clio R3 Maxi Evo
5 00:54:28.0
10. S.Tempestini – S.Itu
94 Subaru Impreza R4
2 00:54:43.1

Acest articol a fost publicat în Auto-Moto, Timişene și etichetat cu , , , , , , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


patru + = 11

 


Ultimele articole din categoria Auto-Moto: