Ionel Pascotă: „Cred că în momentul de faţă ora exactă în motociclismul viteză românesc se dă la Giroc”

Multiplul laureat în motociclismul viteză Ionel Pascotă s-a destăinuit în exclusivitate lui Ovidiu Ignea în cotidianul online local www.girocchisoda.com, despre o înflăcărată pasiune pentru bolizii pe două roţi pe pistele de curse, pasiune ce clocoteşte de 4 generaţii în sîngele piloţilor din familie…

Marturisesc ca desi nu sunt pasionat al sporturilor cu motor, senzatia pe care am trait-o in momentul in care am intrat prima oara in biroul lui Ionel Pascota a fost efectul WAW (scrie Ovidiu Ignea)! M-a izbit imaginea zecilor sau sutelor de cupe stranse de-a lungul timpului de Pascota. Si aici vorbesc de familia Pascota pentru ca e vorba de 4 (a se citi patru!!!) generatii! Nu de motociclisti, ci de campioni in motociclism! Pozele pe care le puteti vizualiza mai jos sunt graitoare. Indiferent de afinitatea fiecaruia pentru acest sport, nu poti sa nu realizezi cata munca, risc si sacrificiu e in spatele acestor cupe. Nu mai vorbesc de sentimentele care m-au lovit in momentul in care am vazut motocicletele in stare buna de functionare cu care bunicul si tatal lui au castigat campionate nationale incepand din anul 1936. Tot aici laurii si afisele vremii, parca m-au intors in timp. Cu mentiunea ca pentru mine subiectul Pascota este doar la inceput, va invit cu caldura sa cititi interviul urmator.

Ionel Pascotă, un multiplu laureat în motociclismul viteză, fluturînd de 50-60 de ori stindardul Girocului pe podiumuri de premiere

 

-Ionele, o poveste deosebita incepe sa fie creionata acum si de fiul tau Patrik. A patra generatie de motociclisti de performanta din familia Pascota s-a lansat promitator anul trecut. Pentru cine nu stie, in cateva cuvinte, cine a fost tatal tau, unchiul tau, cine esti tu si ce sperante ai de la fiul tau in sportul cu motor?

– Da, Patrick este a patra generatie din familia mea care merge la curse de motociclism. Pentru prima data a mers bunicul meu Pascota Ioan Ilie in anul 1936. A avut 2 titluri de Campion Republican, cum era pe vremea aceea. A urmat tatal meu, Ionel Pascota, maestru al sportului, cu 6 Titluri de Campion National si unchiul Petrica Pascota care are un titlu de Campion National. Debutul meu a fost in 1993, in prezent sunt Maestru al Sportului si detin 29 de Titluri de Campion.

Din anul 1936 din familia se pleaca in fiecare an la curse si se pare ca va avea continuitate pentru ca Patrick, fiul meu are o atractie pentru motociclete. Patrick are 5 ani si in anul 2012 a avut debutul intr-o competitie oficiala, cursa pe care a si castigat-o si a devenit vicecampion national. Tot ce imi doresc deocamdata de la el este sa se dea cat mai mult cu motocicleta ca sa o inteleaga cat mai bine. Tot pentru el la Giroc am construit un circuit de motocros pentru a se antrena. Vreau ca in 7-8 ani sa fie o piesa de rezistenta in motociclism si sa fim cu totii mandri de el. Momentan este prea mic. Sa va spun ca la etapa a-2-a din Campionatul National era pe locul 1 in cursa si imi era teama ca se va opri pe margine sa ma intrebe daca nu am vazut masinuta lui? Are o varsta frageda si vreau ca totul sa fie o distractie pentru el. Un lucru bun este faptul ca am descoperit impreuna cu Mircea, mecanicul meu, ca la cateva dintre antrenamentele lui Patrick am omis sa ii spunem sa faca ceva anume cu motocicleta si el a rezolvat problema inventand si improvizand. Asta este un lucru care ne da speranta din partea lui si credem ca are calitati native.

-Ai ajuns la o varsta la care multi aleg cariera in antrenorat, dar tu esti in continuare in top. La ultima intalnire pe care am avut-o ai ras cand te-am intrebat daca participi si in acest an la competitiile internationale. Insist totusi: cat timp crezi ca vei mai practica sportul de performanta?

-Daca tot a venit discutia, anul acesta implinesc 20 de ani de cand practic acest sport si imi contorizez toate cursele pe care le-am avut pentru ca vreau sa imi fac un bilant al locurilor si campionatelor pe care le-am castigat.

Motociclismul este un sport de performanta si atata timp cat aduc rezultate si ma simt bine iar echipa este multumita de mine voi merge la curse. Nu stiu sa spun exact pana la ce varsta voi mai merge la curse. Pot sa va spun ca am un prieten foarte bun din Austria, Andy Meklau care are 43 de ani si inca merge la curse puternice. Sa nu uitam ca Max Biaggi a iesit in 2012 Campion Mondial la 41 de ani. Legat de momentul cand voi ramane pe banca ca si antrenor nu m-am gandit inca. Sigur va fi la retragerea mea din competitii. Momentan sunt antrenorul Lotului National al Federatiei Romane de Motociclism. Ce este cel mai important in momentul de fata este pregatirea pentru noul sezon. Voi participa in Campionatul European de est si cu siguranta si la Campionatul National. Totodata echipa va mai fi reprezentata si de Doncean Mircea la Supermoto, Adrian Enache, Aron Romocea, Adrian Sotingeanu,Simut Silviu, Tose Ciprian si nu in ultimul rand cei mai tineri membri, Daniel Babescu si fiul meu Patrick Pascota.

-Ai nevoie de o doza mare de curaj in practicarea acestui sport, iar anul trecut ai avut si doua accidente. Ce ai gandit in momentele de dupa neplacutele evenimente?

-Da, am avut mai exact patru accidente in 2012 dar doua dintre ele au fost cu urmari. Am avut multe accidente si fracturi in cariera mea de sportiv. De fiecare data am asteptat cu sufletul la gura momentul cand ma voi urca din nou in seaua motocicletei.

Dupa cum stim, concurezi din partea echipei Pascota racing team pe care o si administrezi. Care sunt pasii pe care ii faceti pentru ca rezultatele echipei sa ramana si anii viitori la un nivel ridicat? Ce nume vin din urma? Care sunt proiectele legate de clubul tau?

-Da asa este. Mi-am dorit foarte mult dupa 2009 cand am incheiat contractul cu echipa UCM Resita sa plec la curse din locul meu natal si mai exact sa reprezint Girocul cu mandrie asa cum a facut-o bunicul, tatal si unchiul meu. Am multe rezultate frumoase in cariera mea de sportiv dar astea care au venit direct la Giroc sunt cele mai frumoase pentru mine. Personal am adus in 3 ani de activitate la Giroc 8 Titluri de Campion National si 3 Titluri de Vicecampion European de est. Membrii echipei au mai adus inca 3 Titluri de Campion si 5 de Vicecampion.

Consider ca inca sunt inca in faza de constructie a echipei si imi doresc sa o pot dezvolta foarte mult. Cred ca in momentul de fata ora exacta in motociclismul viteza romanesc se da la Giroc. 

-Te-am vazut prezent destul de des la sala de sport din Giroc, ma gandesc ca nu pentru antrenamente moto. 

-Da, suntem o gasca din echipa care mergem la sala de sport si jucam baschet. 

-La ce varsta te-ai apucat de motociclism si cum a contat experienta tatalui tau? A incercat sa te „indume” pe aceasta pista sau a venit de la sine?

-Prima cursa din viata mea am avut-o la varsta de 14 ani. Acea cursa a fost la Timisoara si am participat impreuna cu tatal meu. Atunci in 1994 era si ultimul an in care tatal meu a mai mers la curse, dupa care s-a ocupat de mine el fiind antrenor din anul 1979. Consider ca tot ce a stiut mi-a spus si a pus in practica cu mine. Dar nu voi uita niciodata cand spunea ca la baza stau calitatile motrice……

-Ai copilarit aici. Cum e Girocul de acum fata de Girocul copilariei tale?

Aici ai pus o intrebare la care multa lume ar vrea sa iti raspunda. Este o mare, mare diferenta. Eu consider ca este exact asa cum trebuie sa fie pentru oamenii care locuiesc aici. A suferit o transformare la care nici nu puteai visa vreodata. O spune si faptul ca in ultimi 10 ani populatia Girocului s-a inmultit cu cinci.

-Cum te poti caracteriza ca si conducator auto pe drumurile publice? Esti la fel de „sportiv”?

-Nu ma consider un sportiv pe strada. Ma plimb cu scuterul pe strada si asta doar din motivul ca ajung mai repede la destinatie. Ca sofer sunt linistit si nu ies cu nimic in evidenta in trafic.

-Stiu ca sportul pe care il practici este un sport foarte costisitor. De unde vin banii si cine te-a sprijinit?

-Motociclismul este un sport foarte costisitor si cu cat rezultatele cresc, creste si bugetul. In primul rand am primit un sprijin moral foarte mare din partea Primarului Comunei Giroc – Iosif Ionel TOMA, cel care si-a dorit foarte mult ca eu sa fiu sportiv la Giroc si tot el este cel care a purtat discutile necesare cu fostul meu club pentru ca eu sa ajung sportiv in satul meu natal la Pascota Racing Team Giroc. Ma cunoaste de cand m-am nascut si totdeauna la el am gasit usa deschisa si umarul pe care sa ma sprijin. 

Un sprijin foarte mare am primit si din partea Consiliului Local Giroc, Consiliului Judetean Timis si pe aceasta cale doresc sa le multumesc. Totodata sunt companiile, ECOTEH, Roadman, VFI Medica, Frigo-Trans, Coca-Cola, UCM Group, Incontro, P&P Motul, Nisqualy,Reha Clinic,Motor Team,Vazduh,  Moto Bike Shop care sunt de multi ani alaturi de mine si fara ei cu siguranta nu as putea finaliza anul competitional cu aceste rezultate frumoase.

-Si in final De cate ori ai urcat pe podium steagul Girocului?

-Nu am facut o situatie exacta. Probabil de 50-60 de ori. Steagul Girocului urca pe podium odata cu mine. De cate ori are loc o festivitate de premiere stindardul din Giroc este prezent cu mine si imi doresc sa se intample asta multa vreme de acum incolo.

-Ionele, iti multumesc si iti doresc multa bafta in continuare!


Distribuie
Acest articol a fost publicat în Auto-Moto, Timişene și etichetat cu , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


6 − trei =

 


Ultimele articole din categoria Auto-Moto: