Mihai Leu: „Timiş Rally să ajungă chiar etapă de C.M.”

Mihai Leu, ex-campion mondial de box la juniori în 1987 respectiv în versiunea WBO în ´97, actualmente preşedinte al clubului de automobilism AMC Hunedoara, specializat în organizări de competiţii de profil, s-a referit luni la amiază, în cadrul unei conferinţe de presă organizate în Iulius Mall, la etapa de Campionat Naţional „Timiş Rally 2012” ce va avea loc în 27-28 aprilie în Timişoara şi judeţul Timiş, ca parte a calendarului competiţional al Federaţiei Române de Automobilism Sportiv (F.R.A.S.).

Recent revenit de la un meci de titlu european în boxul profesionist, unde a participat în calitate de arbitru, promotorul Leu a estimat că „pentru Timiş Rally 2012 s-au înscris 15 echipaje dar este încă foarte devreme şi cred că vor participa circa 50-60 din România plus 10-20 din Ungaria, după ce la etapa de Campionat Naţional de la Braşov au fost înscrise 52 de echipaje”, explicînd că alinierea la start nu va fi afectată deşi „criza economică a lovit cel mai tare această ramură sportivă”.

Leu a mai punctat că „lungimea totală este de 110 kilometri iar ca număr de kilometri rezervat probelor speciale este un raliu foarte bun, deoarece cu cît procentul rezervat probelor speciale este mai mare, iar în cazul Timiş Rally 2012 este 28%, cu atît raliul e mai bun”.

Ca nume sonore, etapa din ultimul week-end al acestei luni, şi care se va derula atît în superspeciala de vineri 27, la ora 15,31, pe podul Traian, cît şi în cele 11 probe speciale din estul judeţului nostru, va fo onorată de prezenţa la start a cunoscutului pilot de raliuri Francois Delecour, francez care în 29 august va împlini 50 de ani, şi care „va lua parte la toate etapele de Campionat Naţional, dar deşi va rula cu o maşină mai slabă din punct de vedere tehnic, Renault Megane, la valoarea lui poate cîştiga. La Raliul Monte Carlo, primul din acest an, a terminat pe locul 6. La asfalt va utiliza tracţiune pe faţă iar cea cu tracţiune integrală va rula pe macadam. Este un Renault Megane pregătit şi întreţinut de George Grigorescu, iar cu un Ford Escort vechi cu tracţiune pe spate va concura Horaţiu Ionescu-Cristea”, după cum a mai explicat organizatorul, adăugînd că „i-au plăcut foarte mult traseele de la noi, celor din Ungaria le place mult atmosfera de la noi…”

În privinţa lui Francois Delecour, aşadar clasat pe locul 6 în Campionatul Mondial, Mihai Leu a mai apreciat că „sunt sigur că va merge foarte tare”, anunţînd şi o surpriză cu ocazia superspecialei din după-amiaza de vineri, şi anume o „demonstraţie cu un bolid de formula 3000, pilotat de Lucian Hora, şi cred că împreună cu toţi domnii pe care îi am acum lîngă mine precum şi cu ceilalţi membri ai staff-ului organizatoric putem face din acest raliu unul extraordinar de bun în România, iar cele din Timişoara şi Arad să ajungă să se bată pentru premiul de cel mai bun raliu în România”.

Leu a mai explicat că strategia organizatorică este oarecum diferită de cea din întreceri la nivel global, „în Campionatul Mondial există lucruri care se fac puţin altfel, pe cînd noi încercăm să-l realizăm într-un perimetru cît mai restrîns, pentru ca spectatorii să vadă cît mai mult din probele speciale, acesta fiind şi unul dintre motivele pentru care l-am orientat spre judeţul Timiş, iar în 2-5-10 ani raliurile din Arad şi Timişoara să ajungă poate chiar etape de Campionat Mondial. Toţi am început de undeva de jos şi cred că vom reuşi să atingem acest deziderat, mai ales cu implicarea tuturora în acest eveniment”.

 

 

Acest articol a fost publicat în Auto-Moto, Timişene și etichetat cu , , , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


noua + 4 =

 


Ultimele articole din categoria Auto-Moto: