Raliul Timișului 2013: concluziile primei zile. Tempestini-Pulpea cîștigă Superspeciala ”World Class” din Lugoj, dar Delecour-Savignoni stau primii

Concluziile primei zile a Timiș Rally 2013 sunt clare dar lupta rămîne deschisă mîine, în celelalte 6 probe speciale din zona Lacului Surduc, urmate de Superspeciala de la 15,51, de pe Podul Traian din Timișoara. Mai jos, topul primilor 10 la general după cele 8 hopuri de vineri precum și podiumurile fiecărei probe de azi. Și deși au venit pe 3 în Superspeciala ”World Class” din această seară, din centrul Lugojului, Francois Delecour și Dominique Savignoni, pe Peugeot 207 S2000, conduc după prima zi, grație cîștigării a 5 probe…

Lugojenii au ieșit în număr mare în această seară, pe traseul Superspecialei, de 1,33 kilometri, în centrul municipiului (sursa foto: www.lugojeanul.ro)

Așadar vinerea ediției din 2013 a Raliului Timișului s-a încheiat, ca o noutate în acest an, cu Superspeciala din centrul Lugojului, care a adunat o mulțime de oameni în jurul traseului de 1,33 kilometri, parcurs cel mai rapid de echipajul Marco Tempestini-Pulpea, în 1:13,7, pe Skoda Fabia S2000, urmat de Barbu-Vraja, pe Renault Clio R3, respectiv de străinii Delecour și Savignoni.

În prealabil, începînd de la ora 15, cele 7 probe din zona Lacului Surduc au fost dominate de aceiași Delecour și Savignoni, care doar la prima încercare, la Criciova, pe 3,13 kilometri, au sosit înafara primilor 3, mai exact pe 7. Acolo rulau cel mai repede M. Tempestini și Pulpea, în 1:26,6, urmați de Porcișteanu-Dobre (Mitsubishi Lancer Evo X) și Ungur-Avram (Mitsubishi Lancer Evo VI).

În continuare, dintr-o primă zi cu numai două abandonuri, după cum urmează…

PS2: Nădrag 1 (14,28km): 1. Delecour-Savignoni 7:16,8, 2. Marișca-Itu, 3. Porcișteanu-Dobre

PS3: Fîrdea Lac (5,44km): 1. Delecour-Savignoni 2:41,1, 2. Porcișteanu-Dobre, 3. Szabo-Borbely – Ungaria (Mitsubishi Lancer Evo X),

PS4: Jurești 1 (6,13km): 1. Szabo-Borbely 2:34,8, 2. Porcișteanu-Dobre, 3. Delecour-Savignoni

Peste 50 de bolizi aliniați vineri seară, 12 aprilie 2013, la Superspeciala de la Lugoj, în Timiș Rally (foto: www.lugojeanul.ro)

PS5: Nădrag 2 (14,28km): 1. Delecour-Savignoni 7:35,3, 2. Marișca-Itu (Mitsubishi Lancer Evo IX), 3. Porcișteanu-Dobre

PS6: Fîrdea Lac (5,44km): 1. Delecour-Savignoni 2:40,2, 2. Szabo-Borbely, 3. Porcișteanu-Dobre

PS7: Jurești (6,13km): 1. Delecour-Savignoni 2:38,2, 2. Marișca-Itu, 3. M. Tempestini-Pulpea.

+

Clasamentul primilor 10 după PS8, la finele primei zile a Timiș Rally 2013:

1. F.Delecour – D.Savignoni
1 Peugeot 207 S2000
2 00:28:15.0
2. V.Porcisteanu – D.Dobre
2 Mitsubishi Lancer Evo X R4
2 00:28:26.0
3. B.Marisca – S.Itu
6 Mitsubishi Lancer Evo IX
3 00:28:30.4
4. G.Szabo – K.Borbely 
5 Mitsubishi Lancer Evo X
2 00:28:33.3
5. M.Tempestini – D.Pulpea
33 Skoda Fabia S2000
2 00:28:44.4
6. D.Girtofan – A.Berghea
3 Skoda Fabia S2000
2 00:28:57.8
7. G.Grigorescu – T.Marza
13 Subaru Impreza N14
3 00:29:03.6
8. E.Keleti – B.Csomortani
99 Mitsubishi Lancer Evo X
3 00:29:32.7
9. A.Filip – B.Iancu
9 Renault Clio R3 Maxi Evo
5 00:29:37.4
10. S.Tempestini – S.Itu
94 Subaru Impreza R4
2 00:29:49.8

Iată și consemnarea de specialitate realizată de Adrian Diaconescu, de la Echipa Autorally:

Francois Delecour rămîne în frunte și reușește să mai pună cîteva secunde între el și următorii săi, după ce a căștigat toate cele trei probe ale buclei secunde din Timis Rally. Totusi, adversarii sai au fost foarte aproape de fiecare data, iar francezul nu a reusit sa se desprinda, cu toate ca face pasi in aceasta directie, ajungand la un avans de 11 secunde.

„Nu a fost deloc usor. Daca privim clasamentul, diferentele au fost extrem de mici” a spus Delecour: „Am fortat cat am putut, insa nu este destul, am pierdut mult ruland la viteza maxima, am mers la un moment dat 13 secunde la limitator in proba a saptea.”

Gergo Szabo a revenit pentru a doua oara pe pozitia secunda la capatul buclei a doua, in fata lui Vali Porcisteanu, cu care duce o lupta stransa, insa a pierdut 13 secunde la superspeciala, dupa o eroare de navigatie, care l-a coborat pana pe locul al patrulea. Maghiarul a fost dezamagit de prestatia masinii sale, spunand chiar ca ii este dor de vremea cand alerga cu evolutia anterioara a Mitsubishi-ului Lancer: „Nu putem identifica problema, este ceva de natura electrica, motorul intrerupe uneori, functioneaza in trei pistoane. Nu am avut nicio cursa fara probleme, imi doresc Evo IX inapoi” a spus el. In ciuda greselii, Gergo a fost multumit ca motorul masinii a mers mai bine la superspeciala alergata in Lugoj.

Vali Porcisteanu a avut si el o mica ezitare, cand masina a derapat in proba a saptea, permitandu-i lui Szabo sa-l depaseasca in clasament, la fel ca si la prima parcurgere a probei „Juresti”, insa a profitat de timpul slab al maghiarului pe superspeciala, pentru a reveni pe pozitia secunda, unde incheie ziua, cu 11 secunde in urma liderului Delecour.

Bogdan Marisca urca pe podiumul intermediar, in fata lui Szabo. Clujeanul conduce detasat la clasa 3, unde are 33 de secunde in fata lui George Grigorescu si peste un minut in fata lui Edwin Keleti, cel care a scapat de problemele de ambreiaj in partea a doua a zilei.

Marco Tempestini, cel care a castigat prima si ultima proba a zilei, este al cincilea in clasamentul general, trecand in fata celeilalte Skoda Fabia S2000, cea pilotata de Dan Girtofan, care continua sa acuze probleme la motor.

Alex Filip ramane lider detasat la clasa 5 si la doua roti motrice, in timp ce Raul Badiu face un nou galop de sanatate la Cupa Dacia, el preluand si prima pozitie a clasei 9, dupa problemele primului lider, Sebastian Gioarsa.

 

Acest articol a fost publicat în Auto-Moto, Timişene și etichetat cu , , , , , , , , , , , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


2 + trei =

 


Ultimele articole din categoria Auto-Moto: