Costescu (Taifun Racing Team): „La Buziaş ar fi locaţia ideală pentru un circuit în România”

Cosmin Costescu, pilot şi manager al Taifun Racing Team, care aliniază în persoana timişoreanului Cătălin Cazacu un pilot la clasa SuperSport în cadrul etapei de campionat mondial WBSK la motociclism viteză de la finele săptămânii viitoare, la Brno, în Republica Cehă, s-a referit în cadrul unui cluster reunind reprezentanţi ai Primăriei Timişoara, CCIT, DJST şi mediului de afaceri privat local pe marginea manifestaţiilor sportive cu ocazia „Zilelor Timişoarei” la idealul proiectării şi construirii unui circuit moto şi în zona noastră, pe care l-ar vedea localizat în zona oraşului Buziaş: „Ar fi localizarea sa ideală în România”. Toate bune cu prezenţa unui pilot localnic la o etapă de mondial în motociclismul viteză dar de ce nu şi găzduirea unor etape ale acestei discipline măcar la nivel naţional în acest colţ de ţară, întrebare pe care şi-o adresează cei direct implicaţi în această mică lume a motociclismului viteză şi care – iată – scoate temerar capul pe scena mondială.

Costescu s-a referit la dificultăţile pe care le întâmpină România datorită inexistenţei unei infrastructuri viabile în motociclismul viteză de a găzdui în reciprocitate la organizarea de către partenerii din spaţiul balcanic a competiţiilor de profil, după modelul prin care amfitrionii întrecerii plătesc anumite cheltuieli legate de prezenţa oaspeţilor la concurs, „noi neavând momentan o ofertă în contrapartidă. România are nevoie de locaţii în care să se desfăşoare competiţii oficiale, de la nivelul etapelor de campionat naţional şi până la cele din circuitul balcanic. România nu organizează din păcate etape din Campionatul Balcanic pentru că nu are unde, locaţiile ideale fiind pe aerodroame, pe platforme betonate”.

La acest capitol, al găzduirii unei competiţii de asemenea anvergură în Timişoara, locurile de desfăşurare s-ar limita eventual cel mult la bretelele Aeroportului Internaţional, al cărui trafic aerian de dată recentă, în creştere vădită, ca principal obiect de activitate, ar reteza însă din start o asemenea posibilitate: „În Timişoara, cu adevărat, s-ar putea organiza doar pe bretelele aeroportului, altfel eventual în zona platformei industriale Incontro (n.n.: din zona Calea Şagului). Evenimente cu rol demonstrativ ar putea fi găzduite pe arterele oraşului, invitând piloţi virtuoşi la demonstraţii de îndemânare, ca variantă de atragere a publicului în jurul unei asemenea discipline sportive, însă n-ar conferi cadrul regulamentar pentru derularea unei întreceri, trebuind asigurate aspecte ce ţin de siguranţa competiţiei pe care delegaţi ai unei comisii din partea Federaţiei Balcanice le-ar cerceta în prealabil la faţa locului”.

Dar Buziaş şi împrejurimile sale? Iată o variantă plauzibilă pentru regenerarea inclusiv în plan turistic a unei zone timişene cu potenţial. Ridică cineva mânuşa?

Acest articol a fost publicat în Auto-Moto și etichetat cu , , , , , , , , , , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


− unu = 0

 


Ultimele articole din categoria Auto-Moto: