Superbike: Cătălin Cazacu, din 29 pe grilă, 23 la Nurburgring

Timişoreanul Cătălin Cazacu a adăugat o altă poziţie onorabilă, a 23-a, debutului în urmă cu 8 săptămâni în cadrul Campionatului Mondial de motociclism Superbike (SBK), clasa Supersport, pilotul legitimat la Taifun Racing Team şi cooptat în echipa PTR România Honda săltând duminică 6 locuri faţă de postura pe grila de start a celei de-a zecea curse a sezonului, de la Nurburgring.

La Brno, în 10 iulie, Cazacu pornea de pe locul 30 la start şi încheia pe poziţia a 21-a, povestea unei ascensiuni repetându-se şi pe circuitul de 5,137 kilometri din vestul Germaniei, la doar a doua sa cursă în Campionatul Mondial, unde l-a înlocuit recent pe arădeanul Robert Mureşan, care a şi cucerit un punct din cele 3 curse avute în cursul actualei ediţii, plasându-se pe locul 30, ultimul, într-o ierarhie a motocicliştilor viteză care au intrat „în boabe” la Supersport pe 2011.

Cătălin Cazacu, locul 23 la Nurburgring

Cătălin Cazacu, „alergând” cu numărul de concurs 45 pe o Honda CBR600RR, a progresat pe parcursul sesiunilor libere şi de calificări, mai întâi înregistrând în antrenamentul liber un cel mai bun tur de pistă în 2´29.665 minute, la 15.498 secunde în urma primului clasat, cu care se regăsea pe locul 28. Ulterior, în sesiunea de calificări, a tras cel mai bine un tur de pistă în 2´06.661, cu 6.890 secunde mai încet decât cel mai bun timp înregistrat pe circuit, conferindu-i locul 29, rămas stabil şi după cel de-al doilea antrenament liber, când se consemnau 2´05.808 minute, la 6.059 secunde în urma celui mai rapid pilot.

Timişoreanul a încheiat pe locul 23 în cursa propriu zisă, din 33 de piloţi aliniaţi la start, fiind primul dintre cei care au fost depăşiţi de învingător cu cel puţin o tură, triumful aparţinându-i britanicului Davies, pe o Yamaha YZF R6, urmat de compatrioţii săi Ellison, la 0.091 sutimi de secundă, şi Lowes, la 3.749 secunde, acesta din urmă stabilind cel mai bun timp al calificărilor, 1´59.749, şi pornind primul de pe grila de start, poziţia stângă, talonat de învingătorul de la Brno, tot un britanic, Rea, respectiv Davies şi Ellison.

Pentru timişorean urmează peste două săptămâni şi jumătate, duminică 25 septembrie, alinierea la Imola, în ultima sa participare în acest sezon, acumulând însă experienţă pe cele 6 viraje la stânga şi 11 la dreapta din circuitul vest-german, pe care au rulat în week-end şi alţi români, fraţii Bogdan şi Mircea Vrăjitoru, de la CSM Bucureşti, şi ei pe Yamaha, dar la clasa Superstock 1000 respectiv 600 a FIM Cup.

Acest articol a fost publicat în Auto-Moto și etichetat cu , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


9 − opt =

 


Ultimele articole din categoria Auto-Moto: