Timiş Rally este unicul din calendarul competiţional pe 2013 al Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop care nu se regăseşte şi în proiectul F.R.A.S. pe 2014, raliurile de anul viitor urmând a se rezuma la doar 8 etape. O lovitură pentru sportul timişean, după doar două ediţii, cele din aprilie 2012 şi 2013, în care Timiş Rally a fost reinclus pe harta întrecerilor autohtone pe 4 roţi.
Neincluderea Raliului Timişului şi pentru al treilea an la rând în calendarul intern are de-a face cu retragerea promotorului Mihai Leu, campion mondial de box şi campion naţional de raliuri, de la organizarea acestei etape de campionat naţional, după ce hunedoreanul punea în mişcare reincluderea tradiţionalului concurs bănăţean în întrecerile din 2012, după o semnificativă absenţă.
Deloc caracteristic unui multiplu campion, Mihai Leu s-a văzut însă nevoit să arunce prosopul ca urmare a neaşteptatelor piedici pe care le-a întâmpinat pe plan local la organizarea Timiş Rally în aprilie 2013 şi ca un vot de blam pentru neimplicarea cum se cuvine a administraţiei locale timişorene la ora unei competiţii în care apărea drept cap de afiş între organizatori.
Aşadar doar două primăveri au beneficiat amatorii sportului cailor putere de bucuria trecerii caravanei Campionatului Naţional de Raliuri şi prin Timişoara şi judeţul nostru, din nou având de suferit pasionaţii din cadrul unei anumite discipline pentru managementul defectuos aplicat de împuterniciţi fără know-how şi voinţă autentică. Ca organizator, Primăria Municipiului Timişoara a primit exact ceea ce merita, adică o excludere din calendar, însă cel mai trist aspect al acestei poveşti ar fi că unele persoane chiar din capitala Timişului îşi freacă la ora actuală palmele de bucurie văzându-i spatele lui Mihai Leu, îndepărtându-se. O bucurie din păcate răutăcioasă. Numeroase ar fi micile jenante detalii care-ar pune în adevărata lumină modul operaţional aplicat cu asemenea altfel onorante ocazii, şi care ne înfăţişează cam cum stau lucrurile în propria bătătură şi cât de bune gazde pot fi unii.
Adiţional, publicăm consemnarea lui Adrian Diaconescu, din Echipa Autorally, şi despre discrepanţele existente între punctajele obţinute pe plan intern respectiv la nivel internaţional de cel mai apropiat nouă raliu rămas în program, Raliul Aradului.