Frământări în automobilismul sportiv românesc

Federația Română de Automobilism Sportiv (FRAS) a intrat în epoca demisiilor și a demiterilor.

În ultima vreme, echipa câștigătoare a alegerilor din anul 2015 a avut parte de mai multe demisii și demiteri (revocări) importante, astfel încât în cadrul Adunării Generale din 25 februarie 2017, de la ora 11, care va avea loc la Sala ”Nadia Comăneci” din cadrul Ministerului Tineretului și Sportului, se vor organiza alegeri parțiale pentru ocuparea funcțiilor vacante. Acesta este un semn clar că lucrurile nu au funcționat cum trebuie, atât la nivelul conducerii federației, dar și la nivelul Comisiilor Sportive respectiv al Comisiei Centrale de Arbitri.

Dar iată-i pe unii dintre cei care au părăsit ”corabia”: Ioan Badiu – secretar general; Crinu Andănuț – vicepreședinte; Șandor Benedek – membru al Consiliului Federal; Sebastian Luca – membru al Consiliului Federal, respectiv Bela Stoica – fost președinte al Comisiei Centrale de Arbitri, iar lista poate continua….

Majoritatea celor plecați din federație sunt automobiliști ”de-o viață”, oameni împătimiți ai sportului automobilistic, cu o vastă experiență în acest domeniu, iar în acest context apare o întrebare: de ce au plecat? Vinovăția aparține doar unora dintre membrii echipei? Oare cei care vor fi aleși în 25 februarie 2017 vor fi mai buni, mai experimentați sau mai competenți? Vor reuși oare acum, în pragul debutului sezonului competițional 2017, adică într-un timp foarte scurt, să rezolve multitudinea de probleme legate de nemulțumiri ale sportivilor, ale organizatorilor de competiții sau ale arbitrilor? Sincer, mi-e teamă că nu!

Criza prin care trece automobilismul românesc are cauze mai profunde și este foarte asemănătoare cu criza prin care trece întreaga societate românească. Principala cauză a declinului prin care trece automobilismul sportiv românesc este lipsa de unitate, lipsa de coeziune a tuturor factorilor implicați.

Și evident, nu putem vorbi despre unitate, din moment ce în automobilismului românesc există două federații: una ”de iure” FRAK –  ACR, care este Autoritatea Sportivă Națională recunoscută de către Federația Internațională a Automobilului, automobilismul fiind singura ramură sportivă la care ASN-ul este desemnat direct prin Legea Sportului – 69/2000 și nu de către Ministerul Tineretului și Sportului, cum se procedează la celelalte ramuri sportive, dar care are o activitate ”episodică” în domeniul sportului automobilistic, și una ”de facto” – FRAS, creată prin voința majorității sportivilor și a organizatorilor de competiții, care este de fapt adevăratul organizator al competițiilor automobilistice interne importante.

Iar atâta timp cât nu se va ajunge la un consens privind unificarea celor două federații într-una singură, care să aibă și recunoașterea FIA, este foarte greu să organizăm în România competiții sportive automobilistice la nivel european sau chiar mondial, competiții care ar avea ca efect revigorarea sportului automobilistic românesc.

Acest articol a fost publicat în și etichetat cu , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Comentariile nu sunt permise.