Ce sport să alegi pentru copilul tău?

Se spune că nu este niciodată prea târziu să te apuci de sport, însă cel mai bine este ca momentul să se petreacă încă din copilărie. Spre deosebire de sporturile de echipă, care sunt recomandate de la 6 ani, cele individuale pot fi începute chiar de la împlinirea vârstei de 3 ani.

„Nu există vârstă prea mică sau prea mare pentru a practica un sport. Cu cât e mai mic, cu atât corpul copilului se va dezvolta mai armonios. La bebeluși se recomandă mișcările coordonate de părinți și e bine să fie dați la înot încă din primele luni de viață. Cu cât încep sportul mai de mici, cu atât cresc șansele pentru a face performanță. Sportul a evoluat atât de mult încât anii de selecție au scăzut foarte mult“, a spus profesorul de sport Bogdan Jura.

Mulți părinți își dau copiii la cel puțin un sport, fie „ca să își consume energia în exces”, fie „pentru a se dezvolta armonios din punct de vedere fizic”. Este clar că sportul are efecte benefice atât asupra corpului, cât și asupra spiritului copilului. Un mare avantaj este acela că tinerii își iau mintea, preț de câteva ore, de la jocurile de pe telefon sau de pe calculator.

Ce problemă ți-ai dori să rezolve practicarea sportului?

Nu există familie care să conteste rolul mișcării în viața copiilor. Decizia de a-i da la sport este foarte simplă. Partea dificilă intervine în momentul în care trebuie aleasă disciplina sportivă. Așadar, ce sport i se potrivește cel mai bine copilului tău?

Înainte de a răspunde la întrebare, este recomandat să te gândești mai întâi la ce probleme ți-ai dori să rezolve practicarea respectivului sport. În cazul în care copilul este mult prea energic, trebuie să urmeze o disciplină care să îi consume surplusul de energie, precum înotul, atletismul sau ciclismul.

Apropo de înot, s-a constatat că acest sport are cele mai multe beneficii terapeutice. Punând în mișcare musculatura întregului corp, stimulează funcția plămânilor, crescându-le capacitatea de funcționare. De asemenea, înotul este recomandat și celor cu probleme osoase. Pentru că apa preia din greutatea corpului, multe dintre dureri dispar.

Dacă îți dorești ca micuțul să învețe să se apere, în contextul răspândirii fenomenului bullying-ului, cel mai potrivit este să îl duci la un sport de autoapărare (karate, judo, box, kickboxing ș.a.).

Sporturile de echipă favorizează dezvoltarea capacității de integrare a copiilor: fotbal, baschet, handbal. Aceste sporturi se bucură și de o mare popularitate, astfel că practicanții au mai multe posibilități să demonstreze cât de buni sunt în cadrul unor competiții de baschet sau în ligile de fotbal destinate tuturor categoriilor de vârstă. Baschetul, alături de volei, este bun și dacă îți dorești ca al tău copil să crească mai mult în înălțime.

Tenisul dezvoltă mobilitatea, coordonarea și reflexele copilului. Echitația. dansul și gimnastica induc o anumită eleganță în felul de a fi al copilului, în timp ce cățărările dezvoltă spiritul de orientare și precizia mișcărilor. La rândul ei, scrima dezvoltă precizia, canalizarea energiei, gândirea strategică si capacitatea de concentrare.

Specialiștii recomandă următoarea corelare între vârstă și începerea practicării unui sport:

  • între 3 și 7 ani – înot, gimnastică, dans sportiv, arte marțiale;
  • între 7 și 12 ani – tenis, baschet, fotbal;
  • după 12 ani – scrimă, volei, handbal, ciclism.

Toate disciplinele sportive fac bine, este clar, dar ferește-te să cazi în „ispita” de a da copilul la foarte multe sporturi în același timp. Sufocat de antrenamente, nu va mai avea timp să se bucure de cea mai frumoasă parte a vieții.

Acest articol a fost publicat în Fotbal, Internațional, Juniori și etichetat cu , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


× 4 = doisprezece

 


Ultimele articole din categoria Fotbal: