Paralele Poli – auto… A fost odată ca niciodată, acum 35 de ani

Aseară la ora 19 am fost în Piaţa Operei să protestez pentru Poli, pentru Timişoara… Mi-am amintit aseară că exact acum 63 de ani am fost prezent în aceeaşi piaţă şi am sărbătorit atunci intrarea echipei în Divizia A, după barajul de la Bucureşti. Atunci am fost cam 300-500 de timişoreni care am aşteptat echipa la gară şi am venit încolonaţi până în Piaţa Operei iar bucuria a fost imensă, pentru că promovam din <B> în <A>, iar acum eram de zece ori mai mulţi, dar eram trişti şi revoltaţi, pentru că retrogradam, din Liga 1. (Cornel Ţiţ semnează editorialul CAI PUTERE, din coloana dreaptă a primei pagini). Şi asta s-a întâmplat, paradoxal, după ce cu zece zile înainte echipa a fost la un singur pas de a obţine primul titlu de campioană naţională a României! Totuşi, cum de s-a întâmplat aşa ceva!? Simplu. Aşa au dorit domnii de la Bucureşti, adică „miticii”.

Bine, bine, dar ce-au de-a face toate aceste aspecte la o rubrică de… automobilism!? Subsemnatul, acum exact 35 de ani, am fost căpitanul echipei de automobilism ITA Timiş, care a câştigat titlul de campioană naţională pe echipe. Şi cum domnii de la Bucureşti, de-acum 35 de ani, gândeau la fel ca domnii de la Bucureşti din zilele noastre, adică să n-audă de timişoreni, au început să pună tot felul de presiuni pe noi, ajungând până acolo că ne-au furat titlul de campioană naţională pe echipe, în anul 1978.

În acel an eram foarte hotărâţi să recâştigăm titlul de campioană pe echipe, cucerit în ´76, pe care-l pierdusem la mustaţă în 1977. La Raliul Zăpezii, prima etapă, am obţinut locurile unu şi doi la general, prin echipele Nistor – Ţiţ şi Berenyi – Toth, şi totuşi nu am luat locul I pe echipe pentru că Federaţia n-a vrut pur şi simplu acest lucru. Cu toate aceste şicane, am ajuns la mijlocul campionatului să fim virtuali campioni pe echipe. Urma Raliul Dunării, care era cea mai importantă etapă a campionatului şi era cotată în acel an cu coeficientul 3, cel mai mare din ţara noastră. La acel raliu, echipa ITA Timiş a abandonat iar echipa Uzinei Dacia s-a clasat pe locul I. Cu tot acest eşec, echipa noastră rămânea totuşi pe locul I şi era virtual campioană naţională.

Văzând că nu au cum să ne stopeze în cursa pentru titlu, domnii bucureşteni – „mitici” – au recurs la o manevră atât de mârşavă… Au schimbat în mijlocul anului coeficientul Raliului Dunării din 3 în 5. Menţionăm că în Campionatul European cel mai mare coeficient al unui raliu era patru. Deci coeficientul de cinci nici nu exista în Europa! Dar ce conta acest aspect pentru nişte domni care doreau să ne fure titlul! Sunt sigur că dacă aveau nevoie de un coeficient mai mare, îl făceau chiar de 6. Sau 7. Domnii aceia n-aveau nici un fel de scrupule, aidoma celor din zilele noastre, la foot-ball.

Aseară, subsemnatul şi-a vărsat năduful şi pentru nedreptăţile de la automobilism şi am să fiu prezent la orice manifestaţie de acest gen, pentru a combate tentativele de călcare în picioare a spiritului Timişoarei.

Cu această ocazie îi rog pe foştii mei coechipieri de la ITA Timiş, Grigore Berenyi, Romulus Colesnic, Virgil Bălaş, Constantin Bercea, Lucian Drăgulescu, Cezar Ghiţulescu, Ivan Rosenthal, Ioan Şelariu şi în special pe domnul inginer Ivan Heigl respectiv pe toţi cei care au fost pe lângă echipă, să mă contacteze, pentru că intenţionez să organizez o întâlnire în luna septembrie, la Timişoara, cu ocazia împlinirii a 35 de ani de la obţinerea primului titlu de campioană naţională de automobilism pentru Municipiul nostru. Vă rog să mă contactaţi la 0256.465271 (fix), 0788.166320, 0752.075026 (mobil), [email protected].

Distribuie
Acest articol a fost publicat în Auto-Moto, Fotbal, Poli Timişoara și etichetat cu , , , , , , , , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


+ 6 = unsprezece

 


Ultimele articole din categoria Auto-Moto: